banner per ongeluk aangeklikt. iiieeeks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

celeste

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Hoi allemaal,

Per ongeluk is er door een van onze webgebruikers thuis een banner op een of andere site aangeklikt. Dit was niet zomaar een banner blijkt, hij heeft zich als snelkoppeling (en waarschijnlijk wel meer) op mijn pc gezet. Ik ben niet zo'n wizzkid, keb hem via de verkenner proberen te verwijderen maarja ik dacht al dat dit niet hielp. Hij komt namelijk weer terug...

hellup!! wat kan ik nu doen om hem voorgoed te verwijderen van mijn pc???

1 download adaware en update die even.
2 download spybot en update die ook.
dan even scannen met die twee programma's.
dan zal die wel die spywaren opruimen

celeste,

Hoe heet die banner die je aan had geklikt?

Hai

Die banner heet 'sex online' jaja, niet echt fijn dus als je dit steeds terug op je scherm ziet. haha. uhm dus ik moet bovengenoemde dingen gewoon downloaden?

groetjes

Re: Hai

Geplaatst door celeste
Die banner heet 'sex online'

ooh wat een Viezerik ;)

Ja, je moet ze alle 2 downloaden. En dan een update doen ermee, daarna scannen ermee en daarna alles verwijderen wat er gevonden wordt.

uhm

Geplaatst door saldos

ooh wat een Viezerik ;)

Ja, je moet ze alle 2 downloaden. En dan een update doen ermee, daarna scannen ermee en daarna alles verwijderen wat er gevonden wordt.

Ben nogal een dombo met dit soort dingen, maar wordt dat vanzelf aangegeven of het kan updaten en scannen? Zo niet, hoe doe ik dit dan vervolgens?

Bedankt trouwens hè!

zo gauw je spybot opstart kun je klikken op: zoeken naar updates, dan krijg je een lijst met updates en die vink je aan en download ze.

Vervolgens klik je op spybot & destroy links in beeld.
Als je dit hebt gedaan klijk je weer op "contoleer alles" dit staat onder aan in het midden.

En dan kijkt spybot even je computer na.

Als deze klaar is zie je rode en groene tekst, de rode tekst is aangevinkt en kun je klikken op "repareer probleem" ook onder aan in beeld.

en dan is het probleem opgelost, succes.

celeste,

Bij spybot klik je op: online-zoek naar updates-download updates.

Bij adaware is het: check for updates-connect

Bedankt ik ga het direct proberen!

Jullie horen wel of het gelukt is....of ik heb iets verkeerds gedaan en kan niet meer op internet komen, maar dat merken jullie wel als het wat lang duurt.

Maak je maar geen zorgen celeste.
Er kan weinig gebeuren met het verwijdren van spyware en bovendien wordt er altijd een backup gemaakt, dus mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd terug naar de eerdere situatie.

mm toch effe niet duidelijk, die site

Kunnen jullie me nog even helpen? Op die site moet ik volgens jullie eerst zoeken naar updates. Het enige wat ik hierover zie staan is aan de rechter kant een opsomming van nieuwe updates. Maar wat moet ik aanklikken dan...updated detections ofzo?

Re: mm toch effe niet duidelijk, die site

Geplaatst door celeste
Kunnen jullie me nog even helpen? Op die site moet ik volgens jullie eerst zoeken naar updates. Het enige wat ik hierover zie staan is aan de rechter kant een opsomming van nieuwe updates. Maar wat moet ik aanklikken dan...updated detections ofzo?

celeste,
Je moet natuurlijk wel eerst spybot installeren. Die updates haal je van spybot zelf en niet van de site.

Zo zie je maar, dombo hè?

Oké, weer wat bijgeleerd. Stomme vragen voor jullie waarschijnlijk, kan ik spybot ook via de site installeren?

hhaha weet ik veel

maar het is ook allemaal zo wizzkidderig zeg maar. ik ben op die site geweest, maar erg onduidelijk. je kunt hem downloaden maar dan moet je weer kiezen, begrijp je. ik weet dan ook weer niet welke de beste is of dat het niet uitmaakt ofzo, snappie?

celeste,

Het maakt niets uit op welke site je het download. Je mag het op alles 3 de sites downloaden. Ze zijn allemaal hetzelfde. Er wordt gewoon meerdere sites gegeven waar je hem kunt downloaden voor het gemak.

Spybot is gelukt

Volgens mij is het gelukt, keb hem gedownload en alle rotzooi verwijderd. poeh ik wist niet dat het zoveel zou zijn. moet ik adaware eigenlijk ook doen?

|Bedankt trouwens voor de support!!

Re: Spybot is gelukt

Geplaatst door celeste
Volgens mij is het gelukt, keb hem gedownload en alle rotzooi verwijderd. poeh ik wist niet dat het zoveel zou zijn. moet ik adaware eigenlijk ook doen?

|Bedankt trouwens voor de support!!

Mooi zo !
ja doe ook maar adaware. Het zou kunnen dat ad-aware ook nog iets vind dat spybot niet vond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan