Banner rotation systeem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kproz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kproz

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Ik zou eigenlijk graag een soort van banner rotation systeem maken, zodat mensen tegen een prijs op mijn website hun banner kunnen vertonen, ik heb al een aantal scripts gedownload maar ik weet niet precies hoe ik het moet implementeren ofzo...

ik zou willen dat iemand die geintresseerd is om zijn banner op mijn website te plaatsen op een link kan klikken op die plaats genaamd 'advertise your banner here' datie dan naar een form gestuurd word met waar ie zijn banner link en banner kan invullen... en dat ie moet betalen, daarna word het goedgekeurt door een admin ( ik dus ) en komt de banner in rotatie systeem..

ik weet niet hoe ik het moet aanpakken! of hoe ik eraan moet beginnen, en uit die scripts die ik gedownload heb word ik helemaal niet echt wijzer

alvast bedankt

Database structuur:

id | naam | website | e-mail | banner | status

1. simpel formulier met benodigde gegevens + een file-upload voor de banner (met een restrictie op de grootte )
2. formulier zet het in de database maar met status 0
3. Via een admin-menuutje doe je een SELECT naam, banner FROM tabel WHERE status = 0 om zo de nog goed te keuren banners weer te geven, hier kun je ook de status op 1 zetten

4. op de uiteindelijke pagina haal je door middel van de functie rand steeds een andere banner uit de database

ideaal, dat kan ik verwezelijken, als het me niet lukt zal ik nog wel een topic maken :D

maar uhm, hoe kan ik bijv. automatish controleren hoelang de banner al in mijn systeem zit? ik wil namelijk dat elke banner na 1 maand exact na goedkeuring verwijderd word, liefst automatisch, heb je voor mij ook zzon schema daarvoor dat ik zou kunne volgen :)

Laatst bewerkt:
Extra veld in de db toevoegen datum, mijn voorkeur gaat uit naar een UNIX-timestamp die je daar in zet.

Daarna kun je een controle invoeren
PHP:
if(date() == strtotime("+1 month", $row['datum'])) {
  // verwijderen
}
Ben niet helemaal zeker of die statement wel goed gaat werken, dus wel even controleren.

Extra veld in de db toevoegen datum, mijn voorkeur gaat uit naar een UNIX-timestamp die je daar in zet.

Daarna kun je een controle invoeren
PHP:
if(date() == strtotime("+1 month", $row['datum'])) {
  // verwijderen
}
Ben niet helemaal zeker of die statement wel goed gaat werken, dus wel even controleren.

oke dat ga ik doen! bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan