• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bar Chart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulderalexander

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Hi All,

Ik ben de vorige keer zo ontzettend goed geholpen dat ik het nog een keer ga proberen :D

Ik probeer op het moment voor meerdere kantoren dezelfde gegevens in een bar chart te krijgen. Om wat duidelijker te zijn. Ik wil het voor elkaar krijgen dat ik in 1 barchart voor kantoor A bijvoorbeeld 3 dingen wil zien en dezelfde drie dingen voor kantoor B maar wel dat er een duidelijk verschil tussen is.

Ik heb onderstaande in excel getekend om een beetje een idee te schetsen maar heb een beetje moeite om het voor elkaar te krijgen. Hopelijk kan iemand me helpen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Alexander

Bijlagen

Heb je misschien wat brondata? :-) maakt het iets makkelijker om voorbeelden te maken

:thumb:

Bijgaand 2 dingen gedaan;
1 = conversie tabel, zodat alle gegevens in 1 tabel staan
2 = grafieken. De eerste is over de gehele data. De tweede is gefocused op met name de verschillen (let op Y-as die begint op 7)

Je kunt altijd de grafieken naar hartelust aanpassen, met change type. In office 2007 zitten een aantal leuke auto-opmaak dingen
Succes!

Bijlagen

Hi Maurice,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ten aanzien van de chart die je me gestuurd had wist ik hoe ik die moest maken, maar wel bedankt :)

Mijn vraag is of ik dus, zoals ik je liet zien in het voorbeeldje het horizontaal kan doen, dus niet een Column chart maar een Bar chart en dan per Kantoor dus de categorieen.

Dus niet zoals we nu hebben Cat 1 en dan Kantoor A B en C Maar dat je in de Y as Kantoor A hebt met onderverdeeld Cat 1 t/m 5 daaronder Kantoor B met onderverdeeld Cat 1 t/m 5 enz.

Dus echt zoals in het voorbeeld Excel bestand dat ik liet zien.

Hoop dat het duidelijk is ;)

Ja top!

Weet je of het mogelijk is naast Kantoor A en Kantoor B in de Y as OOK de verschillende categorieen in de as kan zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan