Barcode creeeren in een Rapportage\ Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baantjerboy

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Weet iemand hoe ik access kan vertellen dat er een bepaald veld als barcode vertaald moet worden?

Ik gebruik normaliter in Excel namelijk een formule van
="*"&a1&"*"
Waar bij A1 een cel verwijzing is.

In access werkt dit jammer genoeg niet en ik zou niet direct de juiste combinatie weten voor deze functie. Weet iemand dit? Moet ik dit invoeren in VB?

De font die ik gebruik is een 3of9 font die dus de vertaling al wel doet,maar er moeten nog sterretjes voor geplaatst worden. Hoe kan ik dit doen?

Thnx

Rich

Je kan die ander cancelen , deze vraag staat tweemaal op het systeem

Hallo Rich,

wat is precies je bedoeling?
Heb je de barcodes al in Access staan en wil je deze tussen sterretjes zetten?
Waar wil je dat precies doen, moeten de barcodes nu eenmaal zo worden opgeslagen of gaat het er puur om dat je ze "leesbaar" weer kunt geven?

Geef eerst eens meer duidelijke en preciese informatie.

Groet,

Tardis

Hoi Tardis,

Ik heb een veld in mijn rapportage die ik via een font kan omzetten in een barcode. Het probleem echter is is dat de waarde van dat veld een toevoeging moet krijgen van aan beide zijden een * voorbeeld *[voorbeeld]* Voorbeeld is dan even de veldnaam

Dit moet omdat de barcode anders niet leesbaar is voor een normale scanner en moet dus voorzien zijn van een ster aan het begin en aan het eind ervan.

In grote lijnen moet veldnaam Voorbeeld de waarde dan zo gaan vertalen *12345679* waarbij de sterren automatisch worden toegevoegd. Weet jij dat?

Het gaat er dus eigenlijk om dat de tekst leesbaar zal worden voor een handscanner\laserpen.

GR Rich

Je rapportage, maak je die in Access?
Zo ja, formulier/rapport/iets anders?
Zo nee, waarin maak je je rapportage en hoe?

Beantwoord ook even de eerdere vragen die ik gesteld hebt.

Groet,

Tardis

je zou ipv het echte veld een textveld kunnen maken met besturingselement:

"*"&[veldnaam]&"*"

Helaas werkt dat niet "*"&[trackingnummer]&"*"

Hierop volgend komt er een syntax error uit en kan ik hem niet aanpassen.

Rich,

blijft, zonder verdere toelichting van jouw kant, giswerk.
Wil je een mogelijke oplossing, vertel dan eerst eens even precies hoe en wat ;)

Groet,

Tardis

Ik heb in een rapportage een veldnaam met "Trackingnummer". Hiervoor komen de gegevens uit een query, maar bevatten nog geen * om de gegevens heen.

Voor het creeeren van een barcode ben ik er achter dat het tussen sterretjes moet komen te staan en dan pas is de barcode leesbaar.

Stel dat ik in mijn rapportage een veld heb dus met trackingnummer met waarde: 1Z142646 dan is het uiteindelijk de bedoeling dat deze cel de * toevoegd hieraan en de waarde dus zal weergeven ls *1Z142646*. Betekent dus ergens dat de cell deze ster voor en achteraan eraan toevoegd.

De rest is eenvoudig om te zetten in een barcode taal door het gebruik van een 3of9 Barcode font.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren?

Zet in je query de kolomwaarde tussen sterretjes

Code:
SELECT '*' & jekolomnaam & '*'
FROM jetabel

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan