• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Barcode met komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerenmarly

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Hallo
Ik zit met een vraag
is het mogelijk om een barcode met komma te maken?
Voorbeeld bijgevoegd
dit formulier (wel vereenvoudigd) wordt uitgeprint en dan weer gebruikt om in een ander document in te voeren met USB scanner
waar deze ook weer met die waardes gaat rekenen
hoe kan ik dit oplossen

Bekijk bijlage Barcode test.xlsx

Dat is afhankelijk van welke barcode standaard je kan/wil gebruiken. Code39 ondersteund alleen een punt(.). In principe zou dat voldoende kunnen zijn, zolang je er rekening mee houdt dat de gegevens terugkomen met een punt ipv een comma.

Ik gebruik inderdaad code39, omdat deze op het werk er ook op zit
dat is nu het probleem , die komma is eigenlijk wel nodig
is er geen andere manier om die komma erin te krijgen ,met een VBA bv

Ger

Zolang je weet dat je een punt terugkrijgt kan het ook met een formule, maar code39 heeft simpelweg slechts (hoofd)letters, cijfers, spatie en rekeneenheden (+-/%$.)

Verschillende versies, maar je moet wel weten dat geavanceerde barcodes vaak ook geavanceerde technieken en checksums nodig hebben (en werken dus niet meer simpelweg door even je lettertype aan te passen!). Persoonlijk zou ik gaan voor code39 en eventueel via een hulptabel terug converteren naar het gewenste formaat.

NB: Tenzij je voor je eigen interesse er tijd en moeite in wil steken om iets als code128 te implementeren en het gewoon wil leren. De leercurve is echter wel abnormaal hoog voor iets wat in principe niet meer is dan een lineaire substitutie van een punt door een komma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan