Barcode scannen van android telefoon via PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiddehoi

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hoi!

Ik ben bezig met een project voor een open dag van mijn school. Ik heb daarvoor een interactieve speurtocht gemaakt waarbij je langs de verschillende lokalen loopt. Op elk lokaal hangt een code, die code typ je in op mijn website en als je alle codes goed hebt word jouw twitternaam in een mysql database opgeslagen. Dit werkt helemaal prima, alleen wil ik in plaats van handmatig de code overtypen liever een qr-code ophangen.

Wat ik dus wil: Met php de standaard qr-code reader van een android toestel openen, een geprinte qr code laten scannen en de waarde van deze qr code invoegen in een html form.

Alvast bedankt voor jullie hulp en bij onduidelijkheden meld het alsjeblieft ook!

Het is niet mogelijk om de standaard qr-code reader van een android toestel openen met PHP.
Wat je overigens wel kunt doen is de code mee sturen in de url van jou website met een GET method.
Waar je dan weer een QR code van maakt.

Voorbeeld:
http://jouwebsite.nl/?code=3232

Laatst bewerkt:
Hallo stefanz,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik had zelf ook wel het gevoel dat het niet mogelijk was, dus dat is dan bij deze bevestigd. Via de GET method heb ik al geprobeerd, alleen dat werkt niet voor mijn doel. Dus houd ik het maar bij manueel intypen.

Nogmaals dank!

Sorry maar volgens mij kan dat heel goed werken voor jou doel
Waarom zou het niet werken?

Dit zou niet werken omdat ik een form heb met 5 invoervelden, als ik dus de get method gebruik worden de gegevens niet opgeslagen. Nu gebruik ik Jquery om het form te verzenden zonder de pagina te refreshen waardoor de gegevens gewoon in de velden blijven staan. De get method kan dit niet volgens mij?

PHP:
echo '<input type="text" name="input_name" value="'.(isset($_GET['input_name'])?$_GET['input_name']:'').'"/>';
Op deze manier heb je geen jquery nodig dacht ik. Zo blijft de waarde in het input veld staan terwijl je wel refresht.

@Hiddehoi:
Dat klopt inderdaad de meeste qr-code readers zullen een nieuwe pagina openen in de browser en dan gaan de gegevens verloren.
Maar wat je wel zou kunnen doen is de deelnemers eerst te laten registeren(aanmelden) op je website waar ze de gegevens eerst opgeven.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten hoe je het wilt gaan doen, misschien wordt het zo iets te lastig .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan