Barcode

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stegi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Stegi

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Heeft iemand ervaring met barcode-scanner in combinatie met access?
Ik nog niet en daarom deze vraag.
Wordt voor barcode een aparte veld gebruikt?
Hoe werkt het eigenlijk?
Moet ik eerst met de scanner een barcode laten lezen bij de producten en zodat bij bestelling de barcode herkend wordt?

Ik heb hier ervaring mee. Wat wil je precies doen. Barcodes inlezen of barcodes afdrukken?

Begin eerst met barcode inlezen en verwerken in access
Het toestel zelf moet ik nog kopen.

Begin eerst met barcode inlezen en verwerken in access
Het toestel zelf moet ik nog kopen.

Dan moet je je toepassing opmaken als zou je de waarden van de barcodes ingeven via je toetsenbord.

Een barcodescanner is eigenlijk niks anders dan een 'extra toetsenbord'.

Dus moet ik geen enkel extra veld toepassen in access.
Ik probeer dat wel te begrijpen maar een barcode zet de code naar access productcode van 6 cijfers?
Moet dit helemaal niet via VB gebeuren?
Waar moet ik opletten bij aankoop van barcodescanner?

Een barcode scanner doet niet meer dan een barcode uitlezen.
Verder valt vaak nog wel in te stellen hoe deze code aangeboden moet worden.

Bijvoorbeeld bij boeken, wordt een EAN gelezen, maar kun je er voor kiezen om deze on the fly door de scanner om te laten rekenen naar een ISBN. Al is dit min of meer achterhaald omdat inmiddels op een dertien cijferig ISBN overgestapt is, en deze gelijk is aan een EAN.

Verder kun je vaak kiezen waarmee een barcode afgesloten moet worden, een page down of return.

Laatst bewerkt:
Een scanner doet inderdaad niks anders dan de code inlezen.

Je moet de scanner instellen naargelang welke type barcode je wil inlezen. Je hebt in barcodes verschillende types, je scanner moet weten welke hij inleest.

ISBN en EAN zullen volgens mij geen type barcodes zijn. Dat zijn gewoon een reeks cijfers. Die cijfers of letters worden dan omgezet in streepjes.

Bij het ene type zal een 1 dan bijvoorbeeld twee streepjes kort bij elkaar zijn, bij het andere type misschien een vette en een dunne streep.

De omzetting zal je moeten in access doen. Bij sommige barcodes kun je inderdaad speciale commando's inlezen, dat hangt van het type barcode af.

Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.

EAN is niet meer dan een uitbreiding op de UPC standaard waarbij het eerste blok anders gecodeerd wordt om ruimte te maken voor een volgend cijfer.

ISBN is geen streepjescode, maar kan berekend worden aan de hand van een EAN.
Dit kan een barcodescanner vaak zelf al doen...

als code = 978.......... dan omrekenen naar 10 cijferig ISBN of niet.

ik noem nu bewust niet hoe een barcode zelf in elkaar zit, al heb ik zelf wel eens dergelijke software gefabriceerd.

Dat doe je vanzelf wel een keer als je wat vaker aanvragen krijgt om barcodes te leveren, en je programeerkennis hebt.

edit:
mocht je wel willen weten hoe een barcode in elkaar zit, zoek dan eens op wikipedia.
Daar had ik destijds mijn beschrijving vandaan gehaald om een EAN te bouwen.
link naar wikipedia

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan