Barebone of gewone PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pingwing

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Plaats het berichtje maar even hier...

Ben aan het rondkijken en - vragen voor een nieuwe computer. Nou ben ik nogal een lastig typje als het gaat om mijn eisenpakketje. Je zou je afvragen wat ik op een rijtje heb staan...van alles en nog wat!

Inmiddels is duidelijk dat ik voldoende heb aan een Celeron 2,8 MHz. Dus stap 1 is AL gezet.

Maar het ergste moet nog komen:

Ik kan gaan voor de standaard kast, maar heb ook een paar kleine kastjes gezien die toch wel erg leuk zijn. :o Gelukkig zijn er belangrijkere dingen dan hoe zo'n ding eruit ziet...vandaar ook mijn vraag:

Wat zijn de voor- en nadelen van een barebone t.o.v. een normale systeemkast?

En wat is aan te raden voor iemand die de computer gebruikt voor administratie, studie, algemeen internet gebruik, en af en toe wat branden van CD's (muziek en data). In ieder geval niet voor games, audio-, video- en beeldbewerking.

Groetjes Pingwing

Een barebone heeft weinig uitbreidingsmogelijkheden. Voor hetgeen jij wilt doen is een barebone echter zeer geschikt en ideaal om in de huiskamer te plaatsen.

Zijn er wel wát uitbreidingsmogelijkheden of helemaal niet? Waar zit die beperking ongeveer in?

Er zijn er weinig, dus ze zijn er wel. Er zitten vooral minder PCI-sloten op zodat je niet al te veel uitbreidingskaartjes kunt toevoegen. Daarnaast heb je meestal video-onboard.

Er valt meestal ook niet veel uit te breiden, alles zit er op en er aan.

Als je zo'n mini pc wilt kopen denk er dan dus goed aan dat je er na de tijd niet even een extra dvd speler bij kan plaatsen.
Deze kastjes zitten behoorlijk vol.
Maar ja het is wel leuk zo'n ding. Als er bij ons in het bedrijf een pc vervangen word dan word het dus ook een mini pc. Deze kasten zijn voor een netwerk zeer perfect.

Nee okee...maar voor wat ik nu heb gezien, heb je zelf de keus w.b. processor, geheugen, harde schijf en overige opties. En is het wat deze overige opties dus een kwestie van slim kiezen?

Ze kunnen dus in een netwerk...zijn er bijvoorbeeld wel mogelijkheden om een extra netwerkkaart in te bouwen of dat niet?

Vaak wel en er is altijd de optie om een USB-netwerkkaartje te gebruiken.

Als je een DVD-brander koopt, dan kun je feitelijk alles al lezen en branden, ook gewone CD's.

Precies...daar zat ik ook al aan te denken. Als ik start met een DVD brander, zit ik later in ieder geval niet met het probleem dat ik iets niet kan lezen/schrijven en ook niet kan inbouwen. Dat bedoelde ik met slim kiezen...

Okee, dan weet ik voorlopig even genoeg en laat ik mijn wispelturige brein voorlopig even het verdere werk doen :-0

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan