BaseTech-videograbber

Status
Niet open voor verdere reacties.
hij slaat het wel degelijk op op je hd
Het capture program (opneem software) plaatst de video in een mapje temp als .mpeg (naar gelang je instellingen)
 
Mooi dat je een hele stap verder bent gekomen.

Voor je vraag moet ik even gokken.
Je kunt recording en burning aanklikken.
Wat gebeurt er als je die niet aanvinkt?

Dan staat er onder Output Folder.

Als je nu geen dvd in de recorder doet stopt hij dan aan het einde en vraagt naar die dvd?
Zo ja, dan ga naar die output folder. (neem desnoods van te voren een gemakkelijker vindbare folder bv D:\opnamen) en kijk wat er daar staat.
Misschien is het dan alleen maar eek kwestie van het verplaatsen van die bestanden naar een andere folder -om te voorkomen dat ze door het programma gewist worden- en dan heb je wat je graag wilt hebben.
In geval van nood neem je en rewritable schijf.
Ben benieuwd of je verder komt.
 
grabber3 edit.jpg grabber3 burn1.jpg grabber3 burn2.jpg

Als ik bij edit het diskettesymbool aanklik krijg ik MPEG te zien, maar dat kan ik niet aanklikken; greyed out. (zie attachment grabber3 edit)
Als ik "burn" aanklik en vervolgens op de radertjes klik krijg ik wel een map te zien. Ik kan daar alleen niets mee. (zie attachment grabber3 burn1).
Ik kan n.l. alleen het "burn"symbooltje aanklikken. Dat vraagt dan: "Do you want to start now?" Als ik dan "yes" aanklik, dan krijg ik "Drive is not ready. Retry?"
Als ik "yes" aanklik, herhaalt deze mededeling zich.(zie attachment grabber3 burn2)

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes,
Wopev
 
Beetje moeilijk zo op afstand.
Ik dacht begrepen te hebben dat je een d: partitie hebt.
Ik zou op d: een map aanmaken bv: d:\opnamen.
Deze map zet je dan in het temp folder kader.
Dan weet je zeker dat die map bestaat en de files komen op d: schijf waardoor c: niet vol zal lopen.
Als je er dan via het programma niet aan kunt komen kun je er met de verkenner naar toe en kijken wat er staat.
Klik dan gewoon wat aan.
VLC is dan handig als player omdat die bijna alles afspeelt en gratis is.
 
Ik heb een map op de d-partitie gemaakt.
Helaas krijg ik dezelfde melding: "Drive is not ready. Retry?"
Ik ga er maar vanuit dat deze grabber uitsluitend brandt tenzij iemand nog een tip heeft.
Zijn er nog suggesties voor een grabber die wèl op een schijf opslaat?
 
"Drive is not ready. Retry?" wanneer komt die mededeling?
Voordat hij goed en wel aan het grabben is of als hij klaar is?

Als hij klaar is dan staat het ergens op de schijven.
Moet hij nog beginnen dan zou ik zeggen leg er een lege rewritable in de DVD recorder.
In ieder geval steeds die d: map inde gaten houden.
 
Hallo

In principe moeten al dergelijke dongles op harddisk kunnen wegschrijven ....

Vermoedelijk heb je een instelling verkeerd staan , of iets over het hoofd gezien ...

Laat er desnoods eens iemand anders naar toe kijken ... een vers paar ogen zien misschien iets wat jij nu over het hoofd ziet ??

Persoonlijk heb ik al jaren easycap .... kost slechts een paar € en werkt perfekt.

Mocht je zoiets wil aanschaffen , let er dan wel op dat de software erbij is voor uw o.s.

Hier te koop keuze genoeg :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=easycap&rt=nc&LH_PrefLoc=2

peter
 
VDK_P heeft gelijk.
Zelf heb ik deze http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/overige-computers-en-software/m911926488-magix-videograbber.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

Install software desnoods via internet op de magix site.

Dat in combinatie met http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/software-grafisch-foto-en-film/m902141841-magix-video-pro-x5.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

Als amateur hoef je niet meer. Dit is al flink bemeten. Althans zo ervaar ik het.
nb deze pro versie is alleen in het Engels of Duits.
 
Laatst bewerkt:
volgens de handleiding van vhs to dvd 2.0 heb je een wizard mode en een advanced mode.
Als je de wizard gebruikt neemt hij op en stuurt hij je gelijk door om te branden.
Gebruik je de advanced mode moet je aangeven waar je video's opgeslagen worden, en daar kun je ze dus ook terug vinden.

ps Deze versie 2.0 van honestech is daarbij ook al erg verouderd, ik zou voor wat anders gaan
 
Ik ben eruit.
Op het moment dat ik opneem, wordt er toch niet direct gebrand.
Zeer stom van mij dat ik dat niet direct in de gaten had! Pas nadat er opgenomen is, kun je ervoor kiezen te branden.
Ondertussen werd de film op de c schijf opgeslagen. dat heb ik veranderd zoals kostenzer suggereerde naar "d".
Wel bleek dat de film als meerdere bestanden is opgeslagen. Dat heb ik ondervangen door met het programma iSkysoft Video Converter Ultimate de boel aan elkaar te plakken.
In ieder geval: Een nieuwe videograbber is toch niet nodig.

Voor de tweede keer: Heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik stel het zeer op prijs.

Groetjes,
Wopev:thumb:
 
het ging me ook niet om nieuwe hardware maar om software,
Iedergeval goed te horen dat het lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan