basic sneller op gewone pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

guustje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
een vriendin wil nieuwe pc,niet te duur. moet enkel dienen voor beetje alledaagse dingen,surfen,fotooke opslaan....geen games of videobewerking.dus dacht ik aan vista basic...iets toekomstgerichter en betere beveiliging dan xp,maar mss draait het ook sneller op budget pc?(vb amd X2 4200 met 1 gig geheugen en aparte videokaart?)

Vista stelt zwaardere eisen aan de pc dan XP in het algemeen, en ook Basic heeft een aardig systeem nodig. Maar heeft natuurlijk niet de grafische franje die een goede videokaart en 1 GB werkgeheugen eisen.
Ik zou voor Windows XP gaan in dit geval, want de prestaties onder XP op zo'n pc zijn toch beter. En de beveiliging is XP is ook erg goed te maken, als je de juiste programma's kiest.

wel,een van reden voor overstap is dat ze nieuw canon camera-ke gekocht heeft,deze wil niet werken met haar huidig systeemke,millenium....(staat ook in handleiding,...enkel xp of vista) misschien werkt bij 3 jaar sommige dingen niet meer onder xp...?anders mss gewoon kaartlezerke aanraden....

Window ME is een van de slechtste, zoniet het slechtste besturingssysteem wat door Microsoft gemaakt is. Windows XP is daarentegen wel een goed en stabiel besturingssysteem. Vista is natuurlijk wat nieuwer, maar voor een ''simpele'' pc, raad ik zelf nu toch Windows XP aan. De dingen die die vriendin op de pc wil gaan doen, kun je over een paar jaar nog prima op XP doen.

En de (beveiligings)updates worden ook nog wel een tijdje uitgegeven, dus ook daar hoef je je geen zorgen om te maken.
En als de pc bijvoorbeeld over een paar jaar upgrades krijgt, dan kan je dan alsnog Vista installeren.

moet wel zegen dat ik vrij weinig last heb van de zo genoemde vista problemen.
hier draai vista net zo goed als xp.
maar zo als voor gesteld kan ze better xp nemen voor even.

moet wel zegen dat ik vrij weinig last heb van de zo genoemde vista problemen.
hier draai vista net zo goed als xp.
maar zo als voor gesteld kan ze better xp nemen voor even.

Ik draai Vista Ultimate hier prima, na een paar kleine driver-probleempjes, en heb nu verder geen enkel probleem. Stabiel, snel, mooi: wat wil je nog meer.:)
Maar dit is inderdaad een iets andere situatie, ik zou hier voor WinXP kiezen. Vista loopt niet weg, dus die kan je altijd nog kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan