Wat je kunt proberen...
Ik ben degene die het oorspronkelijke topic geplaatst heeft:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...bel-met-het-huidige-Sims-3-uitbreidingspakket
Ik denk dat de vraag van SaveThePinquin wel in het verlengde ervan ligt, want het probleem lijkt verschillende verschijningsvormen te hebben. In mijn geval had ik eerst de foutmelding, kocht ik Ambities, installeerde dat en het werkte weer.
Nu heb ik geen pasklare oplossing, maar ik zie het zo: EA Games maakt op 3 plekken stukken software die elkaars taal moeten spreken: het basisspel, de uitbreiding Ambities en de website. Ergens gaat er bij sommige mensen iets mis. Wat de omstandigheden daarbij zijn, dat is niet precies te duiden. Je zou EA Games kunnen mailen en dan deze fora-teksten doorgeven.
Wat je zelf nog kunt proberen: als je Ambities hebt doe je in principe Ambities in de drive. Of het ook start met bv. de basisschijf erin, welnu: ik heb daar vanuit The Sims 1 wisselende ervaringen in: soms ging het ook met de basisschijf. EA Games biedt daar wat mij betreft niet genoeg help over in de handleiding.
Het kan zijn dat het spel wel weer werkt wanneer je juist de basis-CD nog een keer installeert. Hij laat dan de opgeslagen spellen heus wel staan. Ben je niet zeker, maak dan eerst een backup van C:\Documents and Settings\*USERNAME*\My Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Saves
En anders weet ik het ook niet! T.z.t. als je bv. een nieuwe laptop koopt de hele zwik opnieuw installeren. De hele Windows-registry wat betreft de Sims 3 schoonpoetsen is onbegonnen werk...