bat-bestand in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik heb een bat.-bestand in vista gemaakt, maar nu loopt dat in een eindeloze cyclus omdat het niet geopend wordt met administrator rechten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het bestand gewoon z'n ding doet zonder dat ik er met de rechtermuisknop op moet klikken en moet kiezen voor "uitvoeren als administrator" ?
 
Je kunt met rechtsklikken op het bestand en dan Eigenschappen kiezen ergens (als het goed is in het tabblad Compatibiliteit) aangeven dat het bestand als Administrator draaien moet.

Tijs.
 
Ik denk eerder op het tabblad beveiliging. Tabblad compatibiliteit is om de compatibiliteitsmodus met vorige versies van windows in te stellen.

Maar ik heb geen idee hoe ik het moet instellen op het tabblad beveiliging.
 
Stuur ons even een schermafdruk van alle tabbladen die je beschikbaar hebt bij het rechtsklikken op dat .bat bestand en Eigenschappen kiezen.

Tijs.
 
Hoi !

@vis ta: Je vermijdt al dat soort problemen door jezelf eigenaar te maken van de Vista-partitie incl. alle onderliggende mappen:
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

Als ik me goed herinner heb ik je dat al meerdere malen uitgelegd !

Greetz,

Harry.

Ik denk toch dat dat dan iemand anders was, Harry

Want dit is de eerste keer dat ik met zo'n vraag op de proppen kom. Maar ik ga het meteen even proberen!
 
Ik zie dat dat artikel gaat over het 'onbeveiligen' van vista...

Nou dat doe ik liever niet. Het bestand maak ik eigenlijk voor iemand zelf niet zoveel van pc's afweet. Het lijkt me dus niet verstandig om bij haar die beveiliging te gaan uitschakelen...

Kan je me uitleggen hoe ik dat toepas op 1 enkel bestand? Of is dat dezelfde procedure?
 
Ik heb volgende stappen ondernomen in het venster eigenschappen van dat bestand:

Tabblad beveiliging ---> klik geavanceerd, tabblad eigenaar ----> klik bewerken, klik doorgaan, klik administrators, klik ok (x3)

Het bestand lijkt te werken nu, ik kom alvast niet meer in een lus terecht.

Klopt het wat ik gedaan heb of is er een betere manier?
 
Hoi !

Kun je gewoon per map/bestand naar wens doen, procedure hetzelfde.

Maar voor een tester/reparateur als ik is dat practisch gezien ondoenlijk.

Ik heb ook nog ergens een scriptje, waardoor in ieder rechtsklik-menu: "als administrator uitvoeren" wordt toegevoegd.

Even google'n op dit onderwerp en er gaat een wereld voor je open......

Oh ja: betreft beveiliging: Vista wordt door het eigenaarschap niet onveiliger dan XP....

Greetz,

Harry.
 
Dat weet ik, maar dan weet ze tenminste wanneer ze niet verder kan gaan. Heb haar gezegd dat als ze dat krijgt ze best gewoon op annuleren drukt en het nog eens probeert als ik of iemand anders er bij is die er wat vanaf weet.

Bij mezelf ga ik die beveiliging wsl ook op de c: uitschakelen nu ik dat weet.

Maar bij anderen lijkt me dat dus beter van niet.

Die "Als administrator uitvoeren" in dat menu staat nu ook al bij het bat-bestand en ik heb haar uitgelegd dat ze het eerst maar zo moest gebruiken tot ik een oplossing had gevonden.

Bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan