.bat om mappen, submappen en bestanden op te lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ben op zoek om op mijn NAS een lijstje te maken van alle mappen/submappen/bestanden-binnen-die-submappen via een .bat bestand.
Heb al heel wat gezocht en geprobeerd maar zoals altijd is .bat scripten een heel 'unforgiving task'. Het is juist of het is niet juist.

Zit momenteel aan dit;

echo off
for /r %%a in (*) do echo %%a >> get_files.txt

Maar het lijst niet genoeg, het stopt precies na 25 entries ofzo. Kan iemand mij helpen met dit script of een andere script maken die mijn noden volbrengt?

Bedankt!

Waarom gebruik je niet het tree commando?
tree /f geeft hiërarchisch de mappenstructuur weer, incl. de bestanden. Wil je streepjes en +jes ipv. lijnen, gebruik dan tree /a /f
Geeft overigens niet de bestandsgrootte, datum etc. erbij, maar is prima voor een duidelijk overzicht van je mappen-structuur en de bestanden.

Voorbeeld:
Stel dat schijfletter S: gekoppeld is met een gedeelde map op de NAS.
Dan (in een CMD.EXE venster, bijv.):
tree /a /f S: >> get_files.txt

Tijs.

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je niet het tree commando?
tree /f geeft hiërarchisch de mappenstructuur weer, incl. de bestanden. Wil je streepjes en +jes ipv. lijnen, gebruik dan tree /a /f
Geeft overigens niet de bestandsgrootte, datum etc. erbij, maar is prima voor een duidelijk overzicht van je mappen-structuur en de bestanden.

Voorbeeld:
Stel dat schijfletter S: gekoppeld is met een gedeelde map op de NAS.
Dan (in een CMD.EXE venster, bijv.):
tree /a /f S: >> get_files.txt

Tijs.
Kende ik niet, werkt veel beter inderdaad, bedankt!
En met Karen's Directory Printer zet je helemaal naar eigen hand:
http://www.computeridee.nl/downloads/systeem/karens-directory-printer/
Ziet er nog beter uit, jammer genoeg werkt haar site niet meer. Kan het in ieder geval niet downloaden. Heb een installertje van CNet gedownload maar zat vol met malware, 15/43 scanners vonden iets.... Dus nog even zoeken naar een legitieme uptodate mirror.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan