bat opent met kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornFidder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Ik had een bat bestand gemaakt, en die geopent om er wat in te zetten (met kladblok), maar toen was per ongeluk kladblok als standaard openprogramma ingesteld voor .bat-bestanden. Ik weet niet hoe ik dit terug kan zetten. Kan iemand me helpen?
Bjorn
PS: dnties (tijs), wat jij zei werkte niet... als ik het fix-bestand opende kwam er een foutmelding van register-editor... weet jij wat ik verkeerd doe of werkt de fix niet voor windows 8, (er staat dat hij voor windows 7 is.).

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Ivm met die laatste opmerking naar Dnties hier de link naar dat topic uit 2008.
Nu kan het voor een ieder duidelijk zijn waar het precies om gaat.

Ik vermoed dat dat bestand is opgeslagen op deze manier: bestand.bat.txt
de extensie .txt is dan waarschijnlijk verborgen als bekende systeembestand.
Maak dit eens zichtbaar en rename de extensie.

Laatst bewerkt:
@jackall: Op de link die ik aangeef is een .zip bestand te downloaden voor het oplossen van verkeerde koppeling van de .bat extensie.
Als je dat .zip bestand uitpakt krijg je gewoon direct een .reg bestand die met dubbelklikken te importeren is.

Tijs.

@dnties
De vraag van de tsser is een eigen vraag van gemaakt wegens inbreuk in oud topic, vandaar de link daar naartoe om de vraag te verduidelijken voor een ieder.
Tsser gaf daarbij aan dat de fix uit jouw link in win 8 niet werkte. vandaar mijn aanvulling.
Vandaar het handmatige alternatief.

De TS zal verkeerd gelezen hebben op deze link en niet gezien dat voor Windows 7 (en naar ik aanneem ook goed werkend in Windows 8) een andere link met andere .reg bestanden moet worden gebruikt!
Vandaar dat ik dat als mogelijke oorzaak aangeef waarom hij het met de bovengenoemde Vista-link het niet gered heeft!

Citaat:
The fixes are applicable for Windows® Vista systems only.

Note: If you're looking for file association fixes for Windows 7, check out the page File Association Fixes for Windows 7 instead.

En als je op die laatstgenoemde/geciteerde link gaat kijken download je gewoon .zip bestanden met kant-en-klare .reg bestanden er in...

Tijs.

Als ik dubbelklik op het .reg bestand geeft hij een foutmelding... Ik heb hem ook al uit WinRar gehaald en dat doet hij het ook niet.... Moet ik iets speciaals doen?
Ik denk zelf dat het komt omdat er boven de File Association Fixes van Windows 7 staat dat het alleen voor Windows 7 werkt: These fixes are applicable for Windows® 7 systems only.

Hier is een geldige hyperlink voor Windows 8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan