Bat.Quickformat.Trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Ik krijg van virus scan de melding dat mijn systeelm geinfecteerd is met een Bat.Quickformat.Trojan, hoe krijg ik deze verwijderd

Ik vond dit bij Symantec;
Bat.QuickFormat.Trojan
Detected as:
Bat.QuickFormat.Trojan

Aliases:None

No additional information.

This threat is detected by the latest Virus Definitions.

All computer users should employ safe computing practices, including:

Keeping your Virus Definitions updated.
Installing Norton AntiVirus program updates, when available.
Deleting suspicious looking emails.
You may also scan your PC for threats now, by using the free online Symantec Security Check.

Geplaatst door stevendemunter
Ik krijg van virus scan de melding dat mijn systeelm geinfecteerd is met een Bat.Quickformat.Trojan, hoe krijg ik deze verwijderd

stevendemunter,
Start op in de veilige modus door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc. En dan kun je hem op 2 manieren verwijderen. Je gaat naar het bestand zelf met de windows verkenner en je verwijderd hem handmatig in de veilige modus. Leeg je prullenbak daarna. En de 2e optie is om een scan te doen met je virus scanner in de veilige modus en dan kan je virus scanner hem wel verwijderen.

Lees dit als de trojan in de restore map zit:

Zorg er ook voor dat je je system restore leegt indien hij in de restore files zit. Zie hier hoe:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.

In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Zie hier waarom de restore files niet gescand worden door virus scanners:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan