bat.quickformat.trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhyan

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2003
Ik mag mij vanaf vanacht de"niet trotse"bezitter noemen van het virus:
bat.quickformat.trojan.

Norton haalde hem er niet uit.
ben momenteel bezog met a2,..kijken of die iets kan doen.

Hoe krijg ik diut virus weg.
ik vind relatief weinig informatie over dit virus.
wie kan me helpen?
suggesties?

ik kon ook binnen helpmij.nl niks vinden over dit virus.

whoeeelp.

Dhyan

Een vrij simpele oplossing die ik altijd doe als ik een trojan virus heb, is gewoon ff via systeemherstel terugzetten naar een herstelpunt van tijdje daarvoor. Dit kan alleen maar als je windows versie dit ondersteund.

Anders moet je ff zoeken op internet, er zijn speciale trojan removers te downloaden

bedankt zo ver.

eh...Housecall haalt er niks uit,

ik heb wel TDS erover heengegooit ook..die vind wel wat verdachte files,

ik heb ook ineens dit bestand:

system volume info.
deze had ik niet en heb ik ineens op alle drie de schijven staan.
(C.D en E)

mag ik dit verwijderen?

ik denk dat ik toch maar systeemherstel probeer anders.
en hoe weet ik dat het weg is?

groetjes,
Dhyan

Was ik weer,

systeemherstel is blijkbaar geinfecteerd want die doet niet veel meer, op 2 herstelpunten gaf ie NUL op het request.

op veilige modus scannen weet ik niet hoe dat moet.

ik ben een beetje paniekvoetbal ana het spelen..want hoe langer dit virus rondloopt hoe meer onformatie vanuit mijn computer het I-net op kan?

en hoe meer er beschadigt kan worden?

ik weet me ff geen raad.
zo simpel is het verwijderen dus niet
heb tot 4 uur vanacht zitten scannen en doen en vandaag weer..en er verabderd gewoon niets.
weten jullie een goeie anti-trojan scan dan?
die DEZE er ook echt uithaalt?>?>>

en waarom is er weinig te vinden over bat.quickformat.trojan?
ook niet bij symantec security?

Groet,
Dhyan

Geplaatst door Dhyan
systeemherstel is blijkbaar geinfecteerd want die doet niet veel meer, op 2 herstelpunten gaf ie NUL op het request.
Heb je systeemherstel al uit- en weer ingeschakeld? Mocht de trojan alleen nog in je systeemherstelbestanden hebben gezeten, dan is die verdwenen door het (tijdelijk) uitschakelen van systeemherstel.

Geplaatst door Dhyan
op veilige modus scannen weet ik niet hoe dat moet.
In veilige modus kom je door meteen bij het opstarten van je pc herhaaldelijk F8 in te drukken. Je krijgt dan een menu te zien waarin je kunt kiezen voor 'veilige modus'.

Geplaatst door Dhyan
ik ben een beetje paniekvoetbal ana het spelen..want hoe langer dit virus rondloopt hoe meer onformatie vanuit mijn computer het I-net op kan?
Als je een firewall hebt, zou die ervoor moeten zorgen dat de trojan geen data naar buiten verzendt (tenzij je je firewall daar per ongeluk toestemming voor hebt gegeven, natuurlijk...). Als je Ctrl-Alt-Del doet en dan (in Taakbeheer) kiest voor Processen, zie je dan ook een 'verdacht' proces dat activiteit van deze trojan zou kunnen zijn?

Geplaatst door Dhyan
ik weet me ff geen raad.
zo simpel is het verwijderen dus niet
heb tot 4 uur vanacht zitten scannen en doen en vandaag weer..en er verabderd gewoon niets.
weten jullie een goeie anti-trojan scan dan?
die DEZE er ook echt uithaalt?>?>>
Trojans komen meestal wel tevoorschijn in een HijackThis-log. Je zou dus even zo'n log kunnen plaatsen in het daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005
Lees het eerste bericht aldaar even goed door en volg de instructies. Dus eerst even scannen met Ad-Aware of Spybot en vervolgens een HijackThis-log maken en in dat topic plaatsen. Vermeld er dan even bij om welk probleem het gaat. De expert zal je dan verder helpen.

Geplaatst door Dhyan
en waarom is er weinig te vinden over bat.quickformat.trojan?
ook niet bij symantec security?
Geen idee. Symantec heeft wel een pagina met informatie over deze trojan gehad, maar die pagina bestaat niet meer...

Hardstikke bedankt voor de informatie.
ik heb alles gedaan( behalve dat hijack -log) nog niet.

IK heb TDS-3 gebruikt en die haalde heel veel mogelijke besmettingen eruit.
die heb ik daarna gedelete.

hopen dat dat voldoende is.
Ook firewall weer aangeschakeld.

hoe weet ik alleen nu..of het ook echt weg is.

( ik heb vanaf vanacht 4 verschillende trojan-removal tools gebruikt.)

nu haal ik er niks meer uit.
neem aan dat het nu goed is.

aanpakken moeten ze mensen die dit soort dingen bedenken(virussen)

:mad:

anyway....dank voor jullie hulp zover..ik maak anders nog wel ff meldig van dat hijack-log...op het betreffende forum, mocht het nou problemen blijven geven.

groetjes,
Dhyan

Geplaatst door buffy

In veilige modus kom je door meteen bij het opstarten van je pc herhaaldelijk F8 in te drukken. Je krijgt dan een menu te zien waarin je kunt kiezen voor 'veilige modus'.

Als je Ctrl-Alt-Del doet en dan (in Taakbeheer) kiest voor Processen, zie je dan ook een 'verdacht' proces dat activiteit van deze trojan zou kunnen zijn?

----------------------------------

>>>Wat zou daarin verdacht kunnen zijn? moet ik dan denken aan bepaalde bestandsnamen ?>
zoals wat?

er staat natuurlijk een hele waslijst.<<<<<<

stomme vraag mischien,..maar als je dan weer opstart na de veilige modus gaat ie dan weer naar gewone modus?

Die processen identificeren kan inderdaad lastig zijn. Maar dat geeft niet, als je zeker wilt weten of er nog een trojan actief is kun je ook gewoon een HijackThis-log plaatsen, dan kijkt de expert er even naar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005

Als je na in veilige modus te hebben gewerkt je pc opnieuw opstart, start de computer gewoon weer op de normale wijze op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan