Batch bestand een keer laten uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
134
Hallo allemaal,

Ik heb een batch bestand gemaakt voor een policy. Dit batch bestand zorgt ervoor dat Normal.dot, het sjabloon van Word wordt veilig gesteld op de server. Alleen ik wil natuurlijk dat dit commando maar een keer wordt uitgevoerd. Dit is mijn batch bestand:

cd\
cd %HOMEDRIVE%
cd "Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Sjablonen"
copy normal.dot F:\DATA\Normal_dot\%USERNAME%_%COMPUTERNAME%.dot


Dit bovenstaande mag maar een keer worden uitgevoerd. Iemand een idee?

Bedankt alvast.

Merkie18.
 
1x uitvoeren is geen mogelijkheid.

Wat je wel kunt doen is in het batch-bestand kijken of het bestand al gekopieerd was (en daarmee dat het niet nog een keer hoeft te gebeuren).

Je kunt daar IF NOT EXIST voor gebruiken, dus de copy-regel wordt dan:
IF NOT EXIST F:\DATA\Normal_dot\%USERNAME%_%COMPUTERNAME%.dot copy normal.dot F:\DATA\Normal_dot\%USERNAME%_%COMPUTERNAME%.dot

Wel even goed testen, natuurlijk.

Tijs.
 
1x uitvoeren is geen mogelijkheid.

Wat je wel kunt doen is in het batch-bestand kijken of het bestand al gekopieerd was (en daarmee dat het niet nog een keer hoeft te gebeuren).

Je kunt daar IF NOT EXIST voor gebruiken, dus de copy-regel wordt dan:
IF NOT EXIST F:\DATA\Normal_dot\%USERNAME%_%COMPUTERNAME%.dot copy normal.dot F:\DATA\Normal_dot\%USERNAME%_%COMPUTERNAME%.dot

Wel even goed testen, natuurlijk.

Tijs.

Hoi Tijs,

Hartelijk bedankt voor je antwoord. Dit werkt inderdaad als een trein! Ik heb dit erin gezet en nu wordt het bestand niet overschreven!

Nogmaals dank:thumb:

Groeten,
Merkie18.
 
Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even je vraag op Opgelost zetten.
Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan