Batch File: include een externe file

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisj

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
43
Beste,

Is het mogelijk om in een batch file een extern config bestand aan te roepen met het commando Set?

Voorbeeld (werkt helaas niet :confused: )

Opstartbestand:

SET Workpath=| Type Pathset.conf < Enter.dat

Met Echo %Workpath% zou ik dan c:\windows (inhoud van Pathset.conf) te zien moeten krijgen.

Het bestand Pathset.conf bevat een path naar een server maar in dit voorbeeld lokaal:

c:\windows

Het bestand Enter.dat bevat gewoon een Enter gemaakt met Copy Con. Ik weet niet of dit laatste echt nodig is.

Ik wil dus gewoon de inhoud van Pathset.conf (= 1 regel) inlezen en plaatsen bij het commando Set.

Alvast bedankt.

Grt, Jos :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
volgens mij kan dos alleen extrene batch bestanden aanroepen (misschien ook txt).

dit doe je met het CALL command.

misschien dat als je van de config file een txt maakt (aangezien er toch maar 1 regel in staat) dat hij wel wil. Mocht dit lukken, plaats ff een berichtje want ik zit ook nog te *****n met het aanroepen van externe bestanden met variabelen erin.


hier is een site met dacht ik vrijwel alle dos commands:

http://www.computerhope.com/msdos.htm#02

snuffel er eens tussen en kijk welke opties je hebt om je config file aan te roepen
 
Brummos,

Deze werkt perfect: set /p var=< filename
Tenminste, nog even goed doortesten.

Helaas kun je in de externe file geen meer variabelen kwijt volgens mij. Ga ik ook uitzoeken.

Een snelkoppeling van de batch file kan ook, in de batch file werk je dan met %1 %2 etc om de variabelen af te vangen. In de eigenschappen van de snelkoppeling kun je bij het veld Target achter de bestandsnaam de variabelen die je wilt gebruiken kwijt.

Voorbeeld:

c:\batchfiles\file.cmd c:\windows d:\inetpub

%1 = c:\windows
%2 = d:\inetpub

If %1 EQU %2 Goto Oeps
Set Myvar=%1
echo %Myvar%


Grt, Jos :shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan