Batch file maken (onbekende bron)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrett

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2005
Hallo mensen ik heb een probleempje

ik maak vaak mods voor spellen en nu wil ik iets schrijven waarmee andere mensen automatisch mijn mods kunnen installeren.

weet iemand hoe ik een batch file moet schrijven die bestanden van een gedeeltelijke onbekende bron kopieert naar een andere gedeeltelijke onbekendebron?

***voorbeeld***

stel dat ik een paar bestanden op cd heb staan en die moet ik bij iemand installeren.

d:\nieuwe bestanden\juni\texture
(maar stel dat bij iemand anders de E station de cd lezer is) (gedeeltelijke onbekende bron 1 dus
wat het zal ook e:\nieuwe bestanden\juni\texture kunnen zijn

en deze bestanden wil ik kopieren naar c:\program files\postal share the pain\texture\
maar hier weer zelfde probleem, iemand kan ook het spel op D geinstalleerd hebben en dan moet het dus d:\program files\postal share the pain\texture\ zijn.

hoe kan ik iets schrijven waardoor hij de bron automatisch vind?

ik hoop dat iemand het antwoord op deze vraag weet!

Groeten Jarrett!:thumb:

Dit is voor mij lang geleden dat ik dat zelf deed, dus weet ik er eigenlijk niet veel meer van maar toch wil ik je proberen te helpen.
Wat de programfiles betreft dacht ik dat er geen probleem is omdat bij eender welke installatie er altijd naar de geïnstalleerde program files gezocht wordt van windows.
Wat die cdrom betreft dacht ik dat ik telkens meerdere mogelijkheden invulde maar nu weet ik niet of ik deze telkens onder elkaar zette of met een ;-teken ertussen.
Het is één van beiden wat de oplossing is.
Probeer eens uit en laat mij ook iets weten of ik goed of fout zit.

succes

Jean

:rolleyes: Gaat dit eigenlijk wel lukken met een bat file, want er zitten spaties in de mapnaam en volgens mij gaat dat niet goed met een bat opdracht.

Geplaatst door Paintje
:rolleyes: Gaat dit eigenlijk wel lukken met een bat file, want er zitten spaties in de mapnaam en volgens mij gaat dat niet goed met een bat opdracht.

Wanneer je het tussen aanhalingstekens zet is het geen probleem :).

copy "c:\map met spaties" "d:\map ook met spaties" :)

:D:D:D thanks voor jullie hulp!

ik ga het vanvond ffkes proberen!

ik laat weten hoe de batch file presies moet worden!

Echt bedankt!

Groeten Jarrett! :D :D :D :D

Beste mensen, een klein vraagje nog :D

als ik nu eens naar iemand een gezipte file stuur en ik wil mijn batch file zo schrijven dat hij vanuit die plek geinstalleerd kan worden. (dus ik weet niet waar hij de zipfile heeft opgeslagen dus in de batch file kun je bij het stukje: copy (plaatst van herkomst) ''c:\program files\blablabla de plaats van herkomst niet invullen.

weet er iemand als er een comando bestaat waarmee ik de install.bat file dan toch werkend kan maken?

met vriendelijke groet Jarrett! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan