Batch file openen in HTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

happylinks

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hoi Helpmij.nl,

Ik wil graag een Batch bestand openen zonder een download popupje in een HTML-application.
Dit moet gebeuren via een href link.

Iemand een idee hoe?

Gegroet,

Michiel:thumb:

Geen idee, ik denk dat het onmogelijk is:(. Voor de veiligheid is dat in internet explorer onmogelijk (denk ik toch) en dan ook als hta.

Het is niet onmogelijk want er zijn al programmas zoals een goed voorbeeld Windows Post-Install Wizard waarmee je automatisch sofware kunt installeren. Dit hele "programma" bestaat uit een HTA.
Alleen ik weet niet hoe hun batch bestanden of software oproepen zonder het Download-venstertje te krijgen.
Het programma hoeft overigens niet online te draaien, alleen op mijn harde schijf.

Gegroet,

Michiel

Wpiw

Ik ben nu even in de WPIW code aan het kijken en ik zie hier iets staan over het toelaten in het register:
HTML:
<script type="text/javascript">
    defaultWPI();                                                               // Set the default paths

if (getOSver()=="XP")
	{
		WshShell.RegWrite("HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Download\\CheckExeSignatures","no");
		WshShell.RegWrite("HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Download\\RunInvalidSignatures","dword:00000001");
		WshShell.RegWrite("HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Associations\\LowRiskFileTypes",".js;.zip;.rar;.nfo;.txt;.exe;.bat;.com;.cmd;.reg;.msi;.hta;.htm;.html;.gif;.bmp;.jpg;.avi;.mpg;.mpeg;.mov;.mp3;.m3u;.wav;");
	}
</script>
Is dit iets?

Gegroet,

Michiel

Ik ken daar niet zo veel van. Dat het register aangepast kan worden met javascript wist ik niet en over het register zelf weet ik ook niet veel. Maar zo'n aanpassing in het register ziet er inderdaad plausibel uit. Ik zou wel kijken hoe die aanpassingen dan teruggezet worden bij het beëindigen van de hta-file (gewoon verwijderen of weer terugzetten naar de originele waarde), want het lijkt me anders onveilig om zo te surfen op het net.

Ah kheb gevonden waarom dit gaat aangezien dit toch onveilig is, het is ActiveX. Dus wss zal je dan wel toch nog een ActiveX-waarschuwing krijgen in het begin denk ik, of toch zeker de eerste keer dat je het gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan