batch file voor het verwijderen van bestanden op diverse locaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Ik wil van een negental PC's ieder met dezelfde 14 gebruikersaccounts specifieke bestanden in bepaalde mappen verwijderen. Ik heb het volgende in een bat file opgenomen:

echo Batch to delete file
del "C:\Users\RedactieRD\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\loginRedactieRD.bat"
echo Done!

Een bat bestand met alleen het bovenstaanmde doet de job maar:
Zijn die echo opmerkingen en die aanhalingstekens noodzakelijk?
Kan ik een heel rijtje del commands onder elkaar plaatsen.
Ik wil met dat bat op een USB stick snel alle PC's behandelen.
Het leek me zo eenvoudig maar het lukt niet. Ik denk dat ik iets fout doe met de syntaxis.
 
Volgens mij kan het ook zonder echo. Echo schakelt de weergave van opdrachten aan of uit, of geeft een melding weer. Die aanhalingstekens zijn ervoor als er spaties staan in bestands- en mapnamen. En Start Menu staat een spatie tussen.

Een bat bestand met alleen het bovenstaanmde doet de job maar:
Hier zeg je dat de opdrachtregel werkt en even later: "maar het lukt niet". Dat gaat niet samen!

Kan ik een heel rijtje del commands onder elkaar plaatsen.
Waarom niet? Als de opdrachtregel maar juist is.
 
Laatst bewerkt:
Code:
del "C:\Users\[COLOR="#FF0000"]RedactieRD[/COLOR]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\loginRedactieRD.bat"
en al die 14 gebruikers heten "RedactieRD"?
 
Ik wil van een negental PC's ieder met dezelfde 14 gebruikersaccounts specifieke bestanden in bepaalde mappen verwijderen.
Hij schrijft van wel. Maar maakt dat uit? Pas je toch gewoon de opdrachtregel aan. Zullen ook wel meerdere en verschillende bestanden zijn.
 
1) Die echo regels in een batch zijn alleen voor het weergeven van een bepaalde tekst die je wilt laten zien en zijn niet noodzaklijk voor de werking van een batchfile.
2) Je kunt meerdere regels opgeven voor het verwijderen van bestanden in een batchfile.
3) Die aanhalingstekens zijn nodig voor het geval er spaties zijn in een bestands- of een foldernaam om uit te kunnen lezen.
4) Voer onderstaande eens uit:
Download SystemLook(x32) of SystemLook(x64) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code:
:filefind
"loginRedactieRD.bat"
danger.png
Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan