Batch in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

clutens

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Berichten
46
Hallo,

kweet niet of dit de juiste plaats is om het te posten maar ik risceer het toch.

Ik zoek een commando of een tooltje waarmee je via de command line kan zippen.

Kent iemand dat of kan iemand mij hiermee helpen.

Greetz
Clutens
 
Ik ben nieuwschierig waarom je via Dos wilt zippen terwijl het zo makkelijk in windows kan. Wat is de achtergrond daarvan?

Ik wilde een link plakken maar kom steeds op een andere pagina uit. Kijk op google naar dos + zip Daar vind je wel wat doszip programma's
 
Laatst bewerkt:
Wij werken nog met batch files om files te transferen.
Nu zijn de files groot aan het worden en moeten die gezipped worden. (moeten over het grote net verstuurd worden. ) Dit zou handig zijn moest dit gewoon een extra lijntje zijn.

Maar ik vind dus niks op het grote web, ofwel weet ik niet hoe ik moet zoeken.
 
Ik weet niet of het werkt, maar ik doe er 1 in de bijlage. Hij heet eigenlijk zip.exe , maar exe mag ik hier niet plaatsen. Dus renamen naar zip.exe.
 

Bijlagen

  • zip.zip
    44,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Dit is voor een file te zippen,
maar bv,

ik wil alle files van map x:\ naar map y:\ verplaatsen.
Nu is da gewoon een move command.

move x:\*.* y:\

als ik hier dat zip commando voor zet dan gaat hij heel die folder zippeN??
Kan ik dan ook al die files apart zippen.

Ben hier geen krak in, sorry voor deze vragen.
 
Ik dacht ook dat je wilde zippen onder Dos. Zag er het nut al niet van in:D

Ik ken wel het commando xcopy , dan kopieert hij de hele map naar de andere map. Niet verplaatsen dus, maar kopieren.

Misschien dat xmove werkt? Nooit geprobeerd:confused:

Maar de grote vraag is dus hoe je in 1x alles naar een andere plaats krijgt? Of wil je de grote files opsplitsen.

Misschien dom:eek: maar ik snap de vraag nog steeds niet echt.
 
Oke,
ik zal ze nog eens anders formuleren.

We moeten elke dag 1000 foto's verplaatsen.
Nu doen we dat via een gewoon move command. (of soms met xcopy, afhank van het netwerk)
Deze foto's moeten nu verplaatst worden over het internet.
Om deze een beetje kleiner te maken wille wij deze zippen om het netwerk niet te belasten. Maar omdat wij geen programmeurs zijn, wille wij dit gewoon bij de batch file inbrengen.
Dus files Zippen aan de ene kant en als alles is aangekomen aan de andere kant een Unzip.
 
Dus toch zippen. Ik heb nog iets anders gevonden. Heb er nog niet mee gestoeid, maar ziet er wel handig uit. Zie bijlage.

Hij heet hetzelfde als de andere file, maar het is toch een heel ander programma'tje. Ook hernoemen naar zip.exe

Als dat het ook niet is hoop ik dat een ander nog ideeen heeft.:)
 

Bijlagen

  • zip.zip
    61,5 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan