Batch met % er in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee123

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Doordat mijn vorige vraag hier opgelost kon worden, hoop ik dat jullie het volgende probleem ook kunnen fixen! :)

Om een bepaald programma (Trace) aan te kunnen sturen moet ik in cmd de volgende regel intypen:
Trace test.fop resultaten=test%02d.trc batch=2,0,0,0
Jullie kunnen het helaas niet testen omdat jullie Trace niet hebben**, maar neem van mij aan dat het werkt ;) Alleen moet ik dit heel vaak doen (100+) en dus wilde ik het volgende batch-bestand er van maken:

start Trace test.fop resultaten=test%02d.trc batch=2,0,0,0

Maar als ik 'm dan uit wil voeren ontstaan er ineens problemen met dat %-teken. In de cmd line is % een karakter als een ander en zal ook als zodanig behandeld worden. In een batch bestand geeft het % aan dat er een externe parameter volgt. Nou wil ik dus helemaal geen externe parameter opgeven of zo... Dat batchbestand moet gewoon dat commando uitvoeren! ;)

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?? Kan je ontwijken dat het batchbestand op zoek gaat naar een externe parameter (bijvoorbeeld door ergens [ ] of " " te plaatsen)?
Het probleem is dus dat dat %-teken er echt niet uit kan, want dan doet dat programma niet meer wat ik wil...

** Om het voor jullie testbaar te maken: het probleem doet zich bijvoorbeeld ook voor als je een map aan wilt maken met als titel Map%02. Via cmd intypen van md Map%02 dan werkt het gewoon, maar als je een batchbestand aanmaakt met daarin md Map%02 en dit batchbestand runt, dan geeft ie dus een foutmelding. Het gaat mij dus niet om (een andere manier van) het aanmaken van de map met daarin %02, maar om een oplossing hoe ik in een batchbestand een regel op kan nemen met daarin een %02.

Klopt... daar had ik het eerst gevraagd, maar lukte het niet om 'm op te lossen. En gezien mijn positieve ervaring hier, dacht ik: ik drop de vraag hier ook maar even. Excuus als mensen er problemen mee hebben (of als de mod's het niet ok vinden, dan mag dit draadje wel dicht).

Ah, dat ben jij ook :D

Heb je een link naar de site van de fabrikant van dat Traceprogramma?

Was idd een collega die daar de vraag gepost had. Dat Trace programma is helaas niet echt openbaar verspreidbaar... Maar volgens mij maakt het ook niet uit. Denk dat het probleem op zich duidelijk uiteengezet is in mijn 1e post. Hoe kunnen we die %0 omzeilen in een batchbestand.

Laatst bewerkt:
Het maakt mij wel uit, zoals ik het zie kun je het wel in een batch gieten door deze te eenvoudigen, voor mij wel een leuke uitdaging. Daarvoor zou ik het programma willen downloaden (trial of zo). Vandaar.

Trails e.d. zijn niet beschikbaar. Het is geen spannend programma of zo hoor, maar wij hebben ook met veel moeite (en kosten) een versie mogen krijgen, dus ik kan helaas geen versie van dat programma aanbieden hier. Sry.

Maar vandaar ook het voorbeeld in mijn 1e post. Als het lukt om via een batchbestand een map (of bestandje) aan te maken met een naam die een % bevat (en dan het liefst op een manier die zo universeel mogelijk is en niet alleen werkt voor het aanmaken van een nieuwe map/bestand), dan denk ik dat we van daaruit wel tot een oplossing moeten komen.

Hoe makkelijk kan het zijn... Gewoon een extra % toevoegen en klaar is kees!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan