batch op laten starten als administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Ik wil op een pc een batch file laten uitvoeren die opstart als administratot, zodat ik niet op goedkeuren hoef te drukken steeds. In de batch staat een kopieer regel, maar er moet iets bijkomen zodat hij opstart als administrator.

Rechts klikken op het batch bestand en kiezen voor Uitvoeren als Administrator.

Ik voer het batch file uit met een programma en kan daar niet uitvoeren als administratot kiezen, dus dat gaat niet.

Maak dan een snelkoppeling naar de batchfile en geef in de eigenschappen van de snelkoppeling aan dat jij als Administrator moet draaien.
Vanuit het programma roep je dan de snelkoppeling aan in plaats van de batchfile.

Alleen het programma kan alleen ..bat draaien. In de batch staat een kopieën opdracht. Verschilt het per opdracht of erom adadministratot rechten wordt gevraagd eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Hun werken met een tool en dat vind ik niks. Moet ik dan op alle pc,s installeren. Zou windows kijken naar welke opdracht er in de batch staan of naar het bestand zelf?

Laatst bewerkt:
Wat je wilt.

n. Zou windows kijken naar welke opdracht er in de batch staan of naar het bestand zelf?

Windows kijkt naar de authorisatie van het proces van de gebruiker waaronder de opdrachten in de batchfile worden uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan