Batch vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Met batch kun je bepaalde data naar een extern bestand wegschrijven. Maar nu is mijn vraag of je bij de data in zo'n bestand bijvoorbeeld iets op kunt tellen of af kunt trekken. Dus als er in zo'n extern bestand bijvoorbeeld als data "4" staat, dat je daar dan bijvoorbeeld "6"van kunt maken doormiddel van een commando. Iemand die dit begrijpt en misschien zelfs een oplossing weet.

in vbs ben je waarschijnlijk sneller klaar omdattie wat meer mogelijkheden heeft qua bestands bewerking. in Batch kun je niet echt een bestand aanpassen en zit je vast aan het inlezen en opnieuw opbouwen van het bestand. inplaats van " aanpassen"

je zult dan met het commando
PHP:
for /f "tokens=*"
moeten gaan werken om daarmee je waarde eruit te halen (dus 4)
Daarna in batch scripting de optel/vervang actie uitvoeren en alles weer weg schrijven naar het nieuwe bestand.

het zal niet een optimaal script worden

in vbs ben je waarschijnlijk sneller klaar omdattie wat meer mogelijkheden heeft qua bestands bewerking. in Batch kun je niet echt een bestand aanpassen en zit je vast aan het inlezen en opnieuw opbouwen van het bestand. inplaats van " aanpassen"

je zult dan met het commando
PHP:
for /f "tokens=*"
moeten gaan werken om daarmee je waarde eruit te halen (dus 4)
Daarna in batch scripting de optel/vervang actie uitvoeren en alles weer weg schrijven naar het nieuwe bestand.

het zal niet een optimaal script worden

Bedankt, ben inderdaad al met vbs aan het worstelen, maar ik kom steeds beter bij wat ik wil bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan