Batch werkt niet in Win11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb een klein programma dat voorheen altijd goed zijn werk gedaan heeft maar nu wiel het niet meer het is een Bat file Make List probeerde het hier te uploaden maar dit lukt me niet Op mijn Laptop met Win 10 werkt dit gewoon maar op de PC met Win 11 dus niet

Ok hier de zip file

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een batch file moet je makkelijk kunnen uploaden, zo groot is dat niet. Misschien eerst even zippen?

Zie ook mijn onderschrift. Zo kunnen we je makkelijker helpen.

Ik heb diverse sites afgezocht zelfs geprobeerd om een Bat file zelf te maken maar het is mij niet gelukt de zip zit bijgesloten in mijn eerste vraag

Maar wat gebeurt er dan nu?
Je hebt nu dit:

Code:
dir /o /b >.\#lijst.txt

Als ik op mijn Laptop een lijst van diverse Mp3 wil maken klik ik op de bat file en krijg dan een kladblok met alle namen van deze MP3 maar op mijn win11 gebeurd er niets ik krijg geen lijst ik krijg even een klein zwart schempje dat is alles

Code:
dir /o /b >.\#lijst.txt
Geeft bij mij een lijst met de naam #lijst
Niet nodig en waarom? .\

Welke opdrachtregels staan in jouw batch file? Door een Windows melding/waarschuwing kan ik jouw file niet openen.

Laatst bewerkt:
Ik heb jouw batch file ook gedraaid in een map met mp3-tjes, en hij werkt prima. Aangepast of niet :). En ik draai Windows 11.

Ja, als ik niet de exacte opdrachtregel(s) weet, dan is het lastig de fout te ontdekken. Voeg pause toe? Ik heb sterk de indruk dat de lijst wel aangemaakt wordt maar dat je niet goed kijkt waar die staat of Windows 11 accepteert die \ gewoonweg niet en maakt dan het bestand niet aan.

Het is een gewone DOS opdracht.
Die .\ betekent dat het bestand wordt aangemaakt in de huidige map en mag dus ook weg gelaten worden.
Welke map dat is kunnen we niet zien.

Maak er eens dit van in dat .bat bestand:
Code:
dir /o /b >.\#lijst.txt
pause
Het zwarte schermpje blijft dan open en kan je een mogelijke foutmelding zien.
Laat die melding dan hier weten.

Laatst bewerkt:
Win-toets+x > Windows PowerShell (adm) en voer een sfc /scannow uit.

Maak er eens dit van in dat .bat bestand:
Code:
dir /o /b >.\#lijst.txt
pause
Het zwarte schermpje blijft dan open en kan je een mogelijke foutmelding zien.
Laat die melding dan hier weten.
Werkt niet het scherm verdwijnt gewoon

Het is dan ook geen Powershell opdracht.

Dat schiet weer niet op. sfc /scannow moet uitgevoerd worden met PowerShell om een eventueel corrupte cmd/corrupte systeembestanden te repareren. Is met sfc /scannow gerepareerd dan de batch file nogmaals uitvoeren.

Sorry maar ik zoek Powershell vul in SFC /scannow scannen loopt en na 100% staat er Recource Protection did not find any integrity violations. PS C:\windows\system32>
hoe dat repareren in zijn werk gaat daar heb ik geen verstand van. ik ben een gemiddelde pc gebruiker maar zodra er iets van systeem dingen moeten gebeuren ben ik een volkomen leek

Je hebt het uitgevoerd en de systeembestanden waren in orde. Heb je daarna de batch file weer uitgevoerd? Doe eens Wintoets+R = Run = Uitvoeren en typ cmd Opent dan wel de opdrachtprompt/scherm? Voer daar de opdracht eens in en kijk welke foutmelding je krijgt.

ik vul cmd in klik op ok dan krijg ik heel kort een venster dat meteen sluit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan