Batchfile op USBstick

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirelia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Ik heb een batchbestand op een USBstick waarin 1 file van de stick naar een dir op C wordt gekopieerd en een lijst met .regkeys waar er 1 van gestart moet worden.
bijv:
copy K:\xxx\xxx.bmp c:\xxx
start /b "xxx" "K:\xxx\xxx.reg"

Nu is K op mijn PC de USBstick maar op een andere PC misschien weer E
Hoe kan ik nou de batchfile zo maken dat het altijd werkt ondanks de wisselende driveletters?

Ik heb een batchbestand op een USBstick waarin 1 file van de stick naar een dir op C wordt gekopieerd en een lijst met .regkeys waar er 1 van gestart moet worden.
bijv:
copy K:\xxx\xxx.bmp c:\xxx
start /b "xxx" "K:\xxx\xxx.reg"
Ik heb het al opgelost.
copy .\xxx\xxx.bmp c:\xxx
start /b "xxx" ".\xxx\xxx.reg"

Nu nog uitzoeken hoe ik via een batchregel kan aangeven waar de te gebruiken wallpaper zich bevind. Iemand daar een idee over?

uhm, je wilt text printen?

Code:
echo Dit is text die je ziet!
pause

uhm, je wilt text printen?

Code:
echo Dit is text die je ziet!
pause
Nee dat wilde ik niet. Ik zal het proberen makkelijker uit te leggen.
Ik wil dmv een batchfile of een .regkey de wallpaper veranderen in Windows 7.

rechtsklikken op het bestand en "als bureaubladachtergrond gebruiken" kiezen is niet makkelijk genoeg?

rechtsklikken op het bestand en "als bureaubladachtergrond gebruiken" kiezen is niet makkelijk genoeg?
Ja op zich wel maar het is een onderdeel van een totaalpakket.
Wij bouwen zelf computers en oem-en die dan, er wordt een oemlogo en oeminfo toegevoegd.
Ook wordt er een standaardwallpaper gekopieert en die moet dan als standaard worden ingesteld.
Aangezien wij veel systemen bouwen is het handig als een batchfile dit kan doen.

Ja alleen jammer dat we daar geen pre-installationkit voor gebruiken maar een batchfile.

Code:
@echo off
reg /add HKCU\Control Panel\Desktop\WallPaper /v wallpaper /t REG_SZ /d c:\images\wallpaper.bmp

Even gauw van internet gehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan