Batchfile voor het maken van shortcuts van e-mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat nam ik ook niet als verwijt :)
En wat ik al zei, het is gewoon tekst dus zal mijn voorbeeld prima z'n werk doen.

Het was bijna gelukt maar nu zie ik er geen heil meer in. Waarom niet? Het eerdere probleem bij Dorado komt hier terug. De koppelingen worden gemaakt maar toen geen doel, nu wel, maar gefixeert. Later dus niet te wijzigen. Wel in naam natuurlijk maar niet in doel. Heb nog met extensie wijzigen (url) geprobeerd, maar lukt niet.

Je hebt je Excel document toch om het het doel te wijzigen?
Een druk op de knop maakt de snelkoppelingen dan opnieuw.

Weer slim bedacht van jou. Ik vind het vreemd dat keurig een snelkoppeling wordt gemaakt maar het doel niet te wijzigen is (Eigenschappen). Kun jij die macro eens omzetten naar een URL en even proberen wat die dan doet.

Ik heb in navolging van snb (Excel-sectie) tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ze irrelevant is, maar toen werd ze kwaad.:evil::evil::evil::d:d:d

Een macro kan je niet omzetten naar een URL.

De inhoud dan, opdat die een url creëert.

De inhoud is dit: mailto:janjansen@jansen.com

Louis van Gaal zou zeggen, ben jij nou zo slim of ik zo dom! Goed laat mij dan maar dom zijn, maar ik heb in jouw macro . lnk vervangen door .url
lnkFile = sPathDeskTop & "" & Cells(i, 1) & ".url"
Dan werkt die 100% en zijn te wijzigen. Wil jij dan nog even het path aanpasen naar E:\test (map) moeten de koppelingen terechtkomen.

Laatst bewerkt:
Ook simpel ;)
lnkFile = "E:\test\" & Cells(i, 1) & ".url"

Laatst bewerkt:
Bedankt.:thumb: Ga ik later verder met het grote document.

Hij maakt er 82 van de 250 aan en dan stopt die met de error iets met bestandnaam en foutopsporing komt met
staat in gele kleur
If Dir(lnkFile) <> "" Then

Plaats dan je document eens.

Mag helemaal niet. 250 rijen met naam en e-mailadres?

Je mag er 1,4 miljoen hebben.
Vertel ook welke foutmelding je krijgt.

Het is opgelost! Ik zag in een rij na die 82 items | staan in de tekst en dacht, kon nog wel eens de oorzaak zijn en ja, hoor nu staan er 258 in de map e:\test\ Alles gelukt. Zeer bedankt voor jouw hulp en die van de anderen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Graag gedaan en Well done :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan