Batterij gebonden opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualstudio

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Het probleem bestond al langer, maar nog niet in de mate waarin het zich nu voordoet!

Vroeger gebeurde het wel eens dat wnr ik mijn laptop (HP pavilion dv9039) in hibernate wilde zetten het leek alsof hij tijdens dit proces vastliep en gewoon op een zwart scherm bleef aanstaan. Ik kon er mee leven in de wetenschap dat ik dan mijn laptop maar af en toe eens via een onorthodoxe manier moest uitzetten.

Nu echter (nadat ik SP1 voor Vista geïnstalleerd heb, toeval of niet?) wordt het probleem erger... De frequentie van het voorkomen is groter en...

Mijn laptop weigert nu ook te functioneren op batterij. Als ik mijn pc wil op starten op batterij lijkt het goed te gaan. (Het is dus niet dat de batterij niet werkt) Windows start op en eenmaal de desktop een minuutje zichtbaar is, en je ergens op wilt klikken bevriest alles. Keer op keer. Of tijdens de opstart zelf net na het laadscherm van windows bevriest de boel.
Ik heb ook gebprobeerd om vanuit een werkende windows te vertrekken en dan de stroomkabel uit te trekken. Alles leek te werken zoals het hoort tot kort nadien alles opnieuw bevroor... Opstarten in veilige modus was geen optie want tijdens de opstart bevroor de pc (telkens bij het laden van hetzelfde bestand: iets met "avgr... .sys")
Deze problemen van het opstarten heb ik echter niet als de stroom is aangesloten.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? En vooral... hoe ik het kan verhelpen!

Ik heb vaker laptops gezien die tergend traag werden als de accu aan het einde van zijn leven komt. Traag qua input, nauwelijks response op toetsaanslagen, bijna alsof je een stevige infectie hebt, maar ik kon toen geen besmetting ontdekken.

Toen ontdekte ik dat zodra je de cell er uit trekt en op netvoeding werkt, alles weer werkt als normaal. Als dat bij jou het geval is zou je alleen een nieuwe accu moeten kopen.

Hoe oud is de accu al?

Mijn batterij is nog geen twee jaar oud... :(

Maar je zegt dat je je batterij verwijderd hebt en op netstroom liet werken, maar ik heb mijn batterij er nog niet uitgehaald. De batterij blijft op zijn plaats zitten terwijl de stekker inzit. Haal ik de stekker eruit, dan bevriest de boel na een minuut of 3...

Maar probeer dat dan eens, de accu loshalen en op netvoeding werken, treedt het dan nog op?

De levensduur van de accu van mijn Asus in volgens het boekje 1 jaar.

Neen, het probleem doet zich niet voor, maar het doet zich ook niet voor als de accu er wel in blijft steken.
M.a.w. het doet zich enkel voor als de computer énkel op batterij dient te werken (wat ook wel ergens de algemene bedoeling van een laptop is)...

*zucht* Gaat een batterij echt slecht een jaartje mee?

De meeste accu's gaan gelukkig echt wel langer mee hoor.
Misschien heb uitgerekend jij een "maandagochtend" exemplaar.

uit de manual:
De batterijdoos van een notebook kan slechts een beperkt aantal maal opnieuw worden opgeladen.
Als de batterij elke dag eenmaal volledig wordt opgebruikt en opnieuw opgeladen, dan zal deze een levensduur hebben van minstens één jaar.

Laatst bewerkt:
Bij deze zal mijn volgende pc met absolute zekerheid geen HP meer zijn...
En met nog meer zekerheid geen besturingsysteem met de naam 'vista' dragen.

Bij deze zal mijn volgende pc met absolute zekerheid geen HP meer zijn...
En met nog meer zekerheid geen besturingsysteem met de naam 'vista' dragen.
Dat laatste daar kan je een nieuwe topic over starten.
Mijn Asus M51Sn daarvan heb ik Vista vervangen door XP en dat draait als een zonnetje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan