Batterij leeg oplader werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersvangils

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Mijn Targa Visionary XP210 is gisteren gestopt met opladen. De AC adapter werd erg heet de laatste tijd. Nu dus gestopt. Dien ik de batterij te vervangen of ook de AC adapter?
Moet ik daarvoor naar Targa of kan ik ook bij andere aanbieders terecht?

nog garantie of niet : das wel belangrijk (batterij is meestal maar 3 of 6 maand)

je kan uiteraard op een universeel toestel terugvallen , mits zelfde voltage en zelfde mAh of hoger, lager is gevaarlijk om hetzelfde voor te krijgen. beste is altijd een originele

het doorbranden van een stroomadapter is meestal doordat hij continu insteekt (gaat zo 3 jaar mee)

je moet toch eens laten nakijken in welke staat je batterij is !! en ook de stroomomvormer van de pc, in de meeste winkels hebben ze zo een universeel toestel liggen waarmee ze kunnen testen of alles nog werkt (kost rond de 80 euro) - dan hoef je natuurlijk geen onnodige kosten te doen als de omvormer defect is (zit vast op moederbord ; nieuw moederbord kost meestal meer dan wat je laptop nog waard is)

Laatst bewerkt:
Hallo

Gezien uw vraagstelling , kan er logischerwijze worden vanuit gegaan dat de 2 jaar garantie verlopen zijn ???

In de losse geschakelde voeding zelf , zit een "thermische zekering" , deze is zo goed als zeker gesprongen.

Indien deze te openen is , kun je deze goedkoop laten vervangen door een lokale technieker .

Dit zal zeker veel goedkoper zijn , dan moest je een nieuw exemplaar moeten aanschaffen.

Werkte betrokken toestel nog korrekt op de batterijpack ???

Indien ja , zo'n thermische zekering" kan al eens sneuvelen .

Indien nee , dan zitten er waarschijnlijk 1 of meerdere defekte cellen in de batterijpack , wat de oorzaak was van het te warm worden .

Uiteraard dien je dan alsook een nieuw batterij aan te schaffen.

Gemiddeld kosten deze +/- € 100

Peter

Laptop energievoorziening

Zeer bedankt voor jullie reacties. De eerste keer op helpmij.nl! Geweldig. Ik heb voor de zekerheid de Targa hulplijn gebeld. Zij sturen mij gratis een nieuwe AC adapter. Ik kijk eerst of dit afdoende helpt daarna eventueel een nieuwe batterij.

Peter

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde laptop en graag wil ik van Petersvangils weten of het probleem daarmee is opgelost? Graag hoor ik het van je.:rolleyes:

Gezocht defecte Targa Visionary XP-210

Beste mensen,
Mocht je laptoppie niet meer werken en je bent van plan hem af te voeren, Dan ben ik geinteresseerd. prijs notk.

groeten

Hitman1961:thumb:

Topic stamt uit 2006 en niet actueel meer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan