batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gippy

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Berichten
120
hallo,

heb probleempjes met de pc (onherstelbare systeemfout). Ik kan niks meer doen
krijg alleen blauw scherm. met die bovengenoemde tekst.
Ik kan ook niet in veilige modus komen, de xp cdrom ziet die niet. Kan niet
systeemherstel doen. Nu hoorde ik als ik de batterij eruit haal en en weer erin na enkel seconden dan moet die het weer doen. Voordat ik hieraan begin, kan miemand mij vertellen of dit een fabeltje is.
Mocht het niet het geval zijn, wat gebeurt er dan als ik het wel zou doen.

Thanx Gippy :rolleyes:
 
Als je de batterij op het moederbord er af haalt om hem een minuutje later weer terug te zetten, heb je de BIOS gereset, dus weer terug naar de fabrieksinstellingen.
Of het bij jouw probleem zal helpen is koffiedik kijken. Maar je kunt het allicht proberen.
 
Het zou kunnen helpen als je ons kon vertellen wat er, net voordat dat prachtige bluescreen verscheen, met de PC gebeurd is.... nieuwe software geladen, iets verwijderd, heavy gaming waardoor je die "schroeilucht" van je videokaart niet opmerkte, een akelig stille PC [goh, gisteren hoorde ik toch nog een ventilator draaien...].... of iets dergelijks...
 
Hallo,

Het gebeurde nadat ik een virusmelding van avg kreeg, het proggie vroeg op herstellen en dat dit ik, vlak nadat die bezig was kwam het blauwe scherm met die melding. onherstelbare systeemfout.

Gippy
 
Oei! Er zijn virussen die de CPU leuke sommetjes opgeven zodat die zich letterlijk "kapot rekent".... maar als AVG het in de gaten had, moet het eigenlijk niet zover gekomen zijn...... dat systeemherstel als tip is wel vreemd....

Als je er van uit gaat dat alles wat er op het systeem staat toch al verloren is kun je gewoon proberen van "scratch" te starten, dus [als die er nog op zit] met een WIN98 of zelfs een DOS 6.0 floppy en dan FDISK en formatteren...... vervolgens moet de boel dan weer zo clean zijn dat het ding een WinXP schijf kan pakken.....
 
hai,

Hoe kan ik die Win98 gebruiken , kan niet bij die schijf komen. Zie alleen blauwe scherm elke keer.
Kan je mij uitleggen hoe ik die cd kan benaderen, en hoe ik die scratch kan openen.

Thanx Gippy
 
Bedoeld werd een bootable diskette, Dos of Win98. Die in de A-drive en PC herstarten. Dan FDisk uitvoeren.
 
Hallo,

Vind het alleen raar dat als ik de PC opstart dan zie ik het scherm van windows xp dat die zich aanmeldt als die dat heeft gedaan, dan verschijnt het blauwe scherm.En op het
moment dat die verschijnt dan hoor ik een tik bij de harde schijf.

Gippy
 
Leg de XP CD in de lade, herstart de PC en meteen daarna moet je een toets indrukken om van die CD te booten. Dat staat met witte letters op een zwart schem.
Al gedaan?
 
Heb het net gedaan zoals je zei, maar hij komt steeds terug met het blauwe scherm met de tekst: windows logon process is onverwacht afgesloten

Gippy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan