Batterijduur moderne notebooks

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hey,

Omdat ik voor mijn studie binnenkort gebruik wil gaan maken van een laptop, wilde ik eens informeren wat nou precies de huidige batterijduur (gemiddeld) van zo'n ding is. Nu heb ik zelf een laptop, een Dell Inspiron 1501 uit 2007, (Turion TL50 X2 / ATI Xpress 200M / 2 GB DDR2 / 15,4 inch / b-g WiFi / Cardreader / VGA ) maar van deze laptop is de batterij redelijk leeggelopen. Op z'n allerzuinigst -dus met schermhelderheid op laagst, energiebesparing aan, wifi uit, geluid uit en alleen maar typen in word- haal ik net niet 1¾ uur. Dat lijkt nog mee te vallen, maar het is wel zo dat zodra de helderheid omhooggaat, de wifi aan, en ik gewoon zit te surfen (bijv. YouTube) de batterijduur niet veel langer is dan ½ uur.

Ik weet wel dat je met een netbook een batterijduur van meer dan 5 kan halen, maar hoe zit dat met de laptops van 15 en 17 inch? Zijn er bepaalde merken die goed of slecht bekend staan qua duur? Heeft één van jullie toevallig pas een nieuwe laptop gekocht en kan hij misschien vertellen wat de max. batterijduur was?

Ik weet dat dit een lastig punt is, maar het is nog moeilijker zelf informatie in te winnen want meestal worden de tijden op de sites van de fabrikant bij lange na niet gehaald!

Ik zou in ieder geval gaan kijken naar minimaal een 8 Cells accu.
Verder is het inderdaad heel erg afhankelijk van hoe de laptop belast wordt. Ik heb zelf een ASUS K70i en daar kan ik inclusief WIFI toch wel zo'n twee uur mee draaien !
Overigens vermelden fabrikanten tijden in de meest gunstige situatie en dat haal je inderdaad bij normaal gebruik nooit. Haal er maar zo'n 20-30 % vanaf !

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je wel zo'n 2 tot 3 uur verwachten, van een notebook, als je een netbook koopt gaan sommiges wel mee tot 10 uur,
maar elke model heeft een andere duur,een goed merk en prestaties zoeken die bij je passen is ook heel belangrijk
goeie merken: Asus, Toshiba of Sony

maar als je je budget en dingen die er mee wilt doen ff post kunnen meer mensen je helpen;)

Laatst bewerkt:
Ok�, dank voor de informatie. Een moderne notebook moet dus zeker 2,5 uur mee moeten gaan.

Nu weer terug naar mijn eigen puntje, want ik ga dus een netbook kopen denk ik,
omdat ik voor het gamen e.d. al een desktop pc heb.

Ik heb wel een leuke gezien, maar het is nog een heel nieuw model dus er zijn nog praktisch geen reviews van te vinden.
Ik heb het over de Asus EEE 1005PX. Dit model biedt: (ik zet dmv smilies erachter wat ik ervan vindt)

Atom N450 :)
1 GB DDR2 uitbreidbaar tot 2 gb :d
250 gb hdd :d
intel gma 3150 :)
wifi b/g :( helaas geen n
geen bluetooth :( gelukkig heb ik zo'n usb dingetje ;)
2 usb poorten :confused: vindt ik eigenlijk wel weinig, of is dit normaal voor een netbook?
10,1 inch LED 1024x600 :)
6 Cells Accu :D zijn helaas nog geen reviews te vinden over daadwerkelijke batterijduur, asus belooft 8 uur
Verkrijgbaar in mooie zwarte lak :D
Slechts 1 3,5mm jack (out) :(
webcam :)
geen uitstekende batterij :D:D hier ben ik bij andere opties op afgeknapt omdat het gewoon geen gezicht was met 6 celler.
SD Card Reader / VGA :)

PRIJS: vanaf 289 EURO :D:D

Nu wil ik natuurlijk graag van jullie weten of jullie bekend zijn met dit model of anders met een ander (pinetrail) model van de eee serie, bijv. 1005PE of 1001PX.

Ook ben ik benieuwd of jullie kunnen vertellen wat de precieze productcode van het NL model is, want op de Asus site zie je dat bijv. de HDD in drie varianten geleverd wordt, en soms is bluetooth standaard en soms niet. Probleem is echter dat niet wordt vermeld bij welk model dit er wel of niet opzit,, en sommige intenetshops geven niet altijd de goede specs, dus... ik zou graag weten wat de nl versie is.

ook ben ik natuurlijk benieuwd naar vergelijkbare alternatieven, hoewel ik zelf ook al wat gezocht heb:

Sony & Toshiba > veel te duur maar heel mooi
Dell & HP > mooi om te zien, maar niet veel waar voor je geld, vrij duur dus nog. (bij dell komen er nog verz. kosten bij :confused:)
MSI > veel waar voor je geld, echter speelt hier het batterijprobleem bij bijna alle modellen
Packard Bell > ziet er goedkoop uit, durf ik niet aan
Acer > verschilt per model, zien er beter uit dan PB, maar zijn natuurlijk eigenlijk zelfde dus liever niet..
Samsung > PineTrail aanbod van Samsung vrij prijzig, en volgens mij maakt Samsung pas sinds 2 jaar laptops.
Asus > Eerder op afgeknapt vanwege oude hardware (atom n270/280 platforms) en/of goedkope designs

Alvast bedankt:thumb:

Kan er misschien nog iemand reageren op mijn topic?
Laatste post die niet van mij was bestond uit de vraag om meer info te geven,
dat heb ik gedaan, dus nu zijn jullie weer aan de beurt;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan