Batterijen vervanger door AC/DC??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
143
Ik heb een hele elementaire vraag, maar ik heb geen idee waar ik er anders mee terecht kan.

Als ik 6 AA batterijen heb, kan ik deze dan ook vervangen door een AC/DC voeding? Ik denk dat ik dan DC moet hebben want AC is wissel en dat geven batterijen niet? Ja ik heb er dus totaal geen verstand van. En als het kan, wat voor voeding moet ik dan hebben? hoeveel volt/amphere?

Hoop dat er hier iemand het antwoord weet.
 
Hoi,

Dat zou moeten lukken dc is inderdaad dan wat je moet hebben alleen voor de amperage zal je op het apparaat moeten kijken .
In ieder geval zal je rond de 9 volt moeten zitten.
en dan goed op de plus en de min letten dat die goed zit
Modag
 
Laatst bewerkt:
6 batterijen staat gelijk aan 6 x 1,5 volt = 9 volt. En dat is inderdaad gelijkspanning (DC).
Nu ligt het er aan waarvoor je het nodig hebt. Een mp3 speler heeft b.v. niet veel stroom nodig om te kunnen draaien, je zou dan aan een DC adapter en 800 mA genoeg hebben.
Maar een draagbare radio/cd combinatie met ingebouwde versterker gebruikt veel meer, dus heb je een krachtigere voeding nodig.
 
6 batterijen staat gelijk aan 6 x 1,5 volt = 9 volt. En dat is inderdaad gelijkspanning (DC).
Nu ligt het er aan waarvoor je het nodig hebt. Een mp3 speler heeft b.v. niet veel stroom nodig om te kunnen draaien, je zou dan aan een DC adapter en 800 mA genoeg hebben.
Maar een draagbare radio/cd combinatie met ingebouwde versterker gebruikt veel meer, dus heb je een krachtigere voeding nodig.

Ik heb geen idee hoeveel mA hij nodig heeft, het gaat om een afstandsbediening voor een helicopter, waarmee je tevens de helicopter oplaad. Maar is het niet zo dat als hij bv 800mA gebruikt, ik ook 900 of 1000 mA erop kan aansluiten?
 
Ow en is 12 volt echt te veel? (dan hoef ik namelijk geen voeding te kopen)
 
Ik zou voor de zekerheid niet boven die 9 volt gaan zitten. Je kunt altijd een voeding/ adapter gebruiken die meer stroom kan leveren, er wordt gebruikt wat nodig is, meer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan