batterijslijtage klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesternadim

Banned
Lid geworden
24 nov 2008
Hallo,

Ik heb een maand geleden een nieuwe hp dv5 laptop gekocht, en ik heb hem sindsdien ongeveer 6 uur met de batterij gebruikt. vandaag ging ik even bij everest kijken, everest zegt dat de batterij voor 45% gesleten is. dat kan toch niet na 6 uur? ik heb de laptop nieuw gekocht, dus niet tweedehands van marktplaats ofzo.

weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt,

Gefeliciteerd!

Normaal gesproken gaat de batterij tot maximaal 3 uur mee.

Ten eerste lijkt het me dat je Everest hier niet zo op moet vertrouwen. De kans zit er dik in dat de meting gewoon niet klopt. Daarbij, een nieuwe batterij moet altijd enkele keren volledig ontladen en opgeladen worden eer die zijn volledige capaciteit benut, aangezien je ook zegt dat je de batterij nog maar 6 uur hebt gebruikt. Dus lijkt me niet echt iets om me zorgen over te maken.

Ten eerste lijkt het me dat je Everest hier niet zo op moet vertrouwen. De kans zit er dik in dat de meting gewoon niet klopt. Daarbij, een nieuwe batterij moet altijd enkele keren volledig ontladen en opgeladen worden eer die zijn volledige capaciteit benut, aangezien je ook zegt dat je de batterij nog maar 6 uur hebt gebruikt. Dus lijkt me niet echt iets om me zorgen over te maken.

Heb je zelf ook een laptop, Jeroen ?

Moet Jeroen hier toch gelijk in gaan geven.
Van Everest is bekend dat het al jaren niet meer bij wordt gewerkt, dat Everest dus fout zit met metingen komt steeds vaker voor.

En in je taakbalk staat zelf een icoon van je batterijsterkte, ik zou toch maar daar op vertrouwen. En ja, elke oplaadbare batterij moet eerst één of meerdere keren volledig leeg zijn geraakt om de volle capaciteit te benutten.

Batterijslijtage?
Volgens mij moet je nog even goed je woordenboek bekijken.
Slijtage duid namelijk op schade, dat ie kapot gaat.
Je accuduur is hoe lang je laptop overleeft op 1 accu.

Batterijslijtage?
Je accuduur is hoe lang je laptop overleeft op 1 accu.[/QUOTE

:thumb:

Batterijslijtage?
Je accuduur is hoe lang je laptop overleeft op 1 accu.

Ik bedoel de levendsduur van de batterij.
everest zegt batterijslijtage niveau 45%, dat is de reden dat ik batterijslijtage!

Laatst bewerkt:
Volgens mij weet je echt niet waar je het over hebt.

Batterijslijtage is de schade die de batterij oploopt als je hem uit het raam gooit. Oftewel, krassen, deuken, piept ie, lekt ie, weet ik veel.

Levensduur is hoe lang iets meegaat voor ie kapot is.

Accuduur is hoe lang je laptop het doet op 1 volle accu, en te zien aan je eerste topic bedoel je dat.

Volgens mij weet je echt niet waar je het over hebt.

Batterijslijtage is de schade die de batterij oploopt als je hem uit het raam gooit. Oftewel, krassen, deuken, piept ie, lekt ie, weet ik veel.

Levensduur is hoe lang iets meegaat voor ie kapot is.

Accuduur is hoe lang je laptop het doet op 1 volle accu, en te zien aan je eerste topic bedoel je dat.

Ik bedoel toch echt de levendsduur van de batterij.
Ik denk dat everest met batterijslijtage niveau ook de levendsduur van de batterij bedoelt, en niet hoe vaak je hem uit de raam gooit ofzo.

dus niet hoelang je laptop op een volle accu doet en niet hoe vaak je hem uit de raam gooit, maar de LEVENDSDUUR van de batterij!

Ik weet niet hoe je daar nou weer bij komt, maar een software programma kan nooit peilen hoe het met de cellen van de batterij staat, puur omdat er geen sensoren inzitten. Everest zou dus ook NOOIT kunnen bepalen hoe lang je accu nog mee zal gaan voor ie kapot is..
Hij kan alleen peilen hoeveel stroom er nog in zit..

Ik weet niet hoe je daar nou weer bij komt, maar een software programma kan nooit peilen hoe het met de cellen van de batterij staat, puur omdat er geen sensoren inzitten. Everest zou dus ook NOOIT kunnen bepalen hoe lang je accu nog mee zal gaan voor ie kapot is..
Hij kan alleen peilen hoeveel stroom er nog in zit..

Als je ooit everest gebruikt heb weet je dat hij wel dergelijk de batterijslijtage niveau aangeeft, en ik denk dat hij daarmee de levendsduur van de batterij aangeeft.
als jij zegt dat hij daar iets anders mee bedoelt, wat bedoelt hij dan?

en dat everest de levendsduur helemaal niet kan bepalen dat wist ik niet, maar waarom geeft hij dat dan wel aan? hij kan toch niet zomaar een willekeurige getal aangeven?

Als je ooit everest gebruikt heb weet je dat hij wel dergelijk de batterijslijtage niveau aangeeft, en ik denk dat hij daarmee de levendsduur van de batterij aangeeft.
als jij zegt dat hij daar iets anders mee bedoelt, wat bedoelt hij dan?

en dat everest de levendsduur helemaal niet kan bepalen dat wist ik niet, maar waarom geeft hij dat dan wel aan? hij kan toch niet zomaar een willekeurige getal aangeven?

Van Everest is bekend dat het tegenwoordig gewoon een k-u-t programma is omdat er al jaren niets meer aan is gedaan. Veel beter is bijvoorbeeld PC Wizard.
En tjah, waarom Everest batterijslijtage weer kan geven? Misschien omdat het gewoon ontzettend slecht is vertaald.

Ik zou er in ieder geval maar op vertrouwen dat ie aangeeft welk percentage van je accu nog vol is..

Ik zou er in ieder geval maar op vertrouwen dat ie aangeeft welk percentage van je accu nog vol is..

maar windows geeft aan dat de batterij voor 100% opgeladen is terwijl everest 45% aangeeft.

als het klopt wat jij zegt dan moet ik everest meteen verwijderen, want hij zit gewoon te liegen die *** programma.

maar windows geeft aan dat de batterij voor 100% opgeladen is terwijl everest 45% aangeeft.

als het klopt wat jij zegt dan moet ik everest meteen verwijderen, want hij zit gewoon te liegen die *** programma.

Ik zou hem niet gelijk verwijderen, maar even kijken voor jou zelf of Everest inderdaad liegt. Probeer het eens met PC Wizard:
Download vanaf deze link: http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Installeren en klik op het Power status icoontje (te herkennen aan een batterij en stekker)
Daar zie je het volgende staan: Batterij - Ja
Klik op die betreffende regel en in het scherm daaronder komt wat informatie te staan, daar staat o.a. in hoe ver je accu op is geladen.

Vergelijk dat percentage eens met Everest en het taakbalk icoontje, en je bent eruit..

Ik zou hem niet gelijk verwijderen, maar even kijken voor jou zelf of Everest inderdaad liegt. Probeer het eens met PC Wizard:
Download vanaf deze link: http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Installeren en klik op het Power status icoontje (te herkennen aan een batterij en stekker)
Daar zie je het volgende staan: Batterij - Ja
Klik op die betreffende regel en in het scherm daaronder komt wat informatie te staan, daar staat o.a. in hoe ver je accu op is geladen.

Vergelijk dat percentage eens met Everest en het taakbalk icoontje, en je bent eruit..

dit zegt pc wizard
Algemene Informatie :
Nb. Batterij : 1

Batterij Informatie :
Opladen : Hoog (100%)
Plaats : Niet nader omschreven
Fabrikant : Hewlett-Packard
Chemistry : LION
Productnaam : Primary
Technologie : Rechargeable
Designed Capacity : 88800 mWh
Volledige Oplaadcapaciteit : 72934 mWh