battery low

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan99

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
852
Hoi,

Ik heb een probleem met een AT-moederbord dat uit een ATX-kast komt dus ik dacht ik zet het mobo in een at-kast. (het is een Mobo met een atx-voeding aansluiting en een AT-voeding aansluiting. Maar hij werkt wel maar ik krijg de melding battery low. Ik dacht dat het aan de voeding lag dus ik heb een hogere watt voeding erin gestopt nou geeft hij de fout alleen nog aan als de comp een tijdje uitstaat maar als ik de comp uitzet en dan weer aan geeft hij de fout niet en dat deed ie eerst wel.
De batterij is zeker niet leeg ik heb hem in verschillende computers geprobeerd en andere batterijen in deze comp en bij deze comp geeft ie steeds ze fout.
Het is een p2 moederbord met een 350Mhz processor dus ook ff de vraag hoeveel watt voeding heb ik nodig?
Of moet ik iets veranderen op het mobo (een jumper of zo)Ik heb het bios al gecleard en dat hielp ook niets.


Wie heeft een oplossing?

gr

Arjan
 
Heb je al eens gewoon een AT voeding aan dit AT moederbord gehangen? Daar izzie immers op gemaakt.
 
Hij zit al op een een at voeding (het is een at-kast) Met een at-voeding.
 
Dus je hebt al andere batterijen geprobeerd zonder resultaat en de voeding is ook voldoende (230 tot 250 watt)? In dat geval zou ik even het bios wissen.
 
Batterij al heel vaak vervangen en het is een 230 watt voeding (maar volgens mij zat hij in een atx-kast met een 300watt). En ik heb het bios al een keer gewist (toch gewoon via de clear cmos jumper?)
Maar KAN het met de voeding te maken hebben?
 
Hallo

De indicatie battery low ...wijst dus wel degelijk op de backup batterij .

Zijn de kontaktpunten van de batt.houder niet geoxydeerd????

Peter
 
Nou eerst is de batterij er nog noot uit geweest toen gaf ie die fout al. En nu lijkt ie gewoon goed erin zitten
 
Hallo

O.k. we zullen herbeginnen.....

Is deze batt. van het heroplaadbare nicad. type (2.4V of ...3.6V ..2 cellen of ...3 cellen..)

Of eventueel een CR2032 ..2025 3V wegwerp batterij.

Indien Cr XXX type ... zijn de kontakten van deze batt.houder niet geoxydeerd..????(overgangsweerstand(een beetje kontaktspray kan wonderen doen...)

Indien oplaadbare nicad. model ...loopt deze niet uit ???(verliest deze geen elektrolyt???)

Op sommige motherboards met nicad. heroplaadbare batt. , is er een jumper voorzien om..als test deze niet meer op te laden ...staat deze niet verkeerd???

Peter
 
Ik heb het moederbord in een atx-kast gezet en het werkt :)

maar bedankt voor alle reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan