Battlefield 2 schokt

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Ik probeer de laatste tijd weer Battlefield 2 te spelen, maar dat gaat niet helemaal goed..

Het laden van het spel zelf gaat prima, menu enzo schokt ook helemaal niet, maar zodra ik een 'kit' heb gekozen en een spawn-point, dan begint ie te schokken :confused:

Ik heb alle instellingen op laag, reso op 800*600 en het blijft schokken :(
Ook de nieuwste drivers en directx 9.0c staat er op

Heb de GeF 6600GT erin zitten, 512MB en een p4 1.5ghz (zelf denk ik dat het daar aan ligt...)

Iemand tips/suggesties?

Ging het vroeger goed? Ik meot zeggen dat ik een 1.8 ghz, 512 ram en een geforce 5200 heb. De eerste twee minuten schokt het ook, maar na die minuten zit ik constant op 20-25 fps(redelijk speelbaar, ik stoor er mij eiglik niet aan:)) uiteraard alles op het minimum. Ik zou jou in ieder geval nog 512 ram bij aanraden(ik ga er nog een giga bijpompen(kom ik op 1.5 giga) en een geforce 6800 ultra:D, maar dan wel in mijn pentium 4 3.0 ghz. Dan zal het wel vloeiend genoeg gaan) Probeer eens zoveel mogelijk agtergrondtaken af te zetten. Als je al 100 mb weg kun doen in taakbeheer, zul je merken dat het laden al een stuk korter zal zijn, en dat er minder schokken zullen zijn. Hoewel je pentium 1.5 ghz wel bottleneck zal zijn. Maar volgens mij zul je op hogere resoluties geen verschil in performance merken, omdat videokaart dan zwaarder belast word(let wel: dan moet je wel eerst 512 ram bijdoen!!)

moet kunnen lopen hoor.

Staat je HD niet ver vol? of gefragmenteerd

Laast schokte BF2 bij mij ook als een tierelier werd er gek van. Ik heb een P4 2,8Ghz 1Gb geheugen en een X800 pro

Bleek dat mijn schijf flink gefragmenteerd was. FF schijf gedefragmenteerd met systeemwerkset en hierna liep ie weer als een zonnetje.

het kan ook je videokaart zij. ik heb zelf ook een 6600 GT. Maar zelf met een P4 3.5 met 1 gig intern, trekt hij het enkel op 800 * 600 en dan moet ik ook nog alles op laag zetten en dat wat uit kan moet ik ook uitschakelen...

Dan is er iets niet goed denk.

Met mijn oude kaart (9800 se) moest ik BF2 ook op 800*600 zetten maar kon aardig wat opties hoog zetten.

Nu met de X800 pro speel 1024 * 768 en alles op high en loopt goed.
Enige nadeel van BF2 is dat het zo'n groot spel is met veel detais. De eerste minuten speelt ie niet lekker pc is dan heel het level deels aan het inladen. Maar na die minuten vliegt ie er doorheen

Ja ok, maar dat is een andere videokaart dan de 6600 GT. Ik denk namelijk dat deze serie wel eens problemen kan geven bij BF2

Is de vraag inmiddels opgelost?
Misschien dat de vraag dan afgesloten kan worden :thumb:

LGiaccotto zei:
Is de vraag inmiddels opgelost?
Misschien dat de vraag dan afgesloten kan worden :thumb:
Uhh.. ja hoor:D k kom nu niet eens meer aan gamen toe, dus is wat mij betreft opgelost :p

skelle zei:
Ging het vroeger goed? Ik meot zeggen dat ik een 1.8 ghz, 512 ram en een geforce 5200 heb. De eerste twee minuten schokt het ook, maar na die minuten zit ik constant op 20-25 fps(redelijk speelbaar, ik stoor er mij eiglik niet aan:)) uiteraard alles op het minimum. Ik zou jou in ieder geval nog 512 ram bij aanraden(ik ga er nog een giga bijpompen(kom ik op 1.5 giga) en een geforce 6800 ultra:D, maar dan wel in mijn pentium 4 3.0 ghz. Dan zal het wel vloeiend genoeg gaan) Probeer eens zoveel mogelijk agtergrondtaken af te zetten. Als je al 100 mb weg kun doen in taakbeheer, zul je merken dat het laden al een stuk korter zal zijn, en dat er minder schokken zullen zijn. Hoewel je pentium 1.5 ghz wel bottleneck zal zijn. Maar volgens mij zul je op hogere resoluties geen verschil in performance merken, omdat videokaart dan zwaarder belast word(let wel: dan moet je wel eerst 512 ram bijdoen!!)

25 fps speelbaar =|
kom jij uit tanzania? =D
minstens 60 fps.. pas dan loopt ie lekker!!

zelf denk ik dat t aan je cpu ligt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan