Battlefield 3+PC Laggy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superdootje

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
8
Goede Dag heren en dames.

Ik zit met een probleem: Wanneer ik BattleField 3 speel en ik ongeveer aan het einde van mijn spel zit dan opeens begint mijn PC vreselijk te laggen. Wanneer ik BattleField 3 dan afsluit laggt ook gelijk mijn hele computer mee.

Mijn vraag is: Hoe is dit te herstellen.

Specs PC:
AMD 4170-FX CPU
Radeon HD6850 Sapphire Videokaart
1TB Harde Schijf
8GB RAM

Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Met vriendelijke Groeten,

Dominic van Hasselt
(Superdootje)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan het einde van het spel: betekent dat dat je elke keer een saved game laadt van vlak voor het einde of speel je elke keer opnieuw tot het einde? Anders kan het zijn dat je pc een beetje te heet wordt. Hoe lang speel je dan al?
 
Ik kom er meestal in het begin/kwart van het spel erin dan wanneer ik op 3/4 of aan einde ben dan begint ie te laggen en laggt me pc ook mee. Ik moet daarna me pc rebooten voordat hij weer normaal doet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klinkt inderdaad naar of de pc een beetje te warm wordt? (omdat het zich pas voordoet na een tijdje)
 
Ik heb af en toe een ventilator in mijn kast gezet en daarmee lukt het meestal wel. Wat raad je aan om de warmte te vermeiden? Ik heb 2 koelers er al in zitten. Een 3e aanschaffen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja een derde erbij is een optie, je kunt ook grotere/betere nemen. Je moet ook goed kijken welke richting ze opblazen (goede stroming).
Ik heb van de hardware niet zoveel kaas gegeten, dus daar kunnen andere mensen je op dit forum zeker mee helpen!

succes
 
Goedendag,


kijk ook eens naar je videokaart temperatuur, als deze tijdens gamen boven de 80 - 90 graden zit. moet je de fan even handmatig versnellen.
Verder is een goede airflow in je kast ook een must, en maak gelijk ook even de kast open en kijk of er stof tussen je cpu koeler zit, verwijder dit met een spuitbusje lucht of een compressor (geen stofzuiger). meestal zijn deze punten wel de oorzaak voor een laggy pc naar een aantal minuten/uren.

Groet,
 
Even nog een puntje bij hierboven: ik gebruik zelf altijd een stofzuiger, maar dan moet je met een paar dingen rekening houden: zorg dat de stofzuigermond ontladen is (even tegen de randaarde in het stopcontact houden) en verder moet je de koelers vasthouden als je ze uitzuigt. Latex handschoenen zijn ook handig, of je moet jezelf ontladen op dezelfde manier als de stofzuiger. Heeft je stofzuiger een snelheidsregelaar, probeer het eerst op de laagste snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan