Battlefield 3 Ultra settings videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke ownz

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo mensen,

als ik iets fout doe, vergeef het mij alsjeblieft; ik zit niet zo vaak op deze forums.
Ik heb een redelijke PC ca. een jaar geleden bij de mediamarkt gekocht, tot nu toe nog best wel redelijke resultaten, maar nu battlefield 3 uit is, valt mijn PC toch wel tegen, ik moet het op lage kwaliteit spelen, en dan red ik nog maar net 30 FPS. Mijn huidige videokaart: Nvidia GeForce GT330
Huidige CPU: Intel ICore i7 870.
De CPU is best redelijk alleen de videokaart is een stuk minder.
Mijn doel is om Battlefield 3 te kunnen spelen op maximale settings (ultra), met het liefst toch wel 60 FPS.
Kan iemand mij misschien aanraden welke videokaart ik het best kan nemen, ik heb een budget van ongeveer 250€. Ik zat zelf te denken aan een Ati Radeon HD 6850/6870, bij deze site. (vrij goedkoop volgensmij.)
Heeft iemand dus een idee?
Als jullie meer informatie nodig hebben van mijn pc, hoor ik het graag, (kan je er ook een instructie bij zetten hoe ik die informatie ophaal, ik weet dat er een command is: dxdiag, maar meer dan dat weet ik ook niet.

Bedankt bij voorbaat,

Groeten,

Luc (die geen battlefield op ultra kan spelen met 60 FPS :()

Ik weet niet zeker of je het gaat redden met een 6870. Ik draai 70-90fps met een i7 920 en een hd 6950 2gb. Hiermee ga je het zeker redden.

okee dankjewel, en als je kijkt naar de GeForce kaarten? of vallen die buiten de mand in deze prijsklasse, want als ik reccomendations lees dan komen de HD 6950 en de GTX 560 er inderdaad wel goed uit.
Dankje

Laatst bewerkt door een moderator:
de gtx560 en hoger zou hem wel makkelijk op ultra moeten trekken.

Met jou budget zou ik of voor een 6950 of gtx 560 gaan.

hierbij ook kijkend naar de resolutie waar jij op gamed. Hoe hoger de resolutie van jou beeldscherm des te meer je hebt aan meer vram (6950 heeft 2gb de gtx 560 1gb) Als je gewoon op 1920-1080 of lager speelt zul je geen verschil merken. Maar speel je bijvoorbeeld op 3 beeldschermen is de 6950 wel beter.

daarnaast moet je wel een gtx 560 TI hebben en niet de normale gtx 560. De TI is een stuk beter volgens mij. De 6950 word volgens mij ook altijd vergeleken met de TI versie.

Okee, dankjewel.
Weet je ook toevallig waar TI voor staat? en of dat een belangrijk element is?
En ook hoeveel gigabyte de GTX 560 TI heeft? En mijn scherm heeft een resolutie van 1920 × 1080

ik weet het niet zeker, maar van het verschil in specificaties kan ik alleen afleiden dat de TI best veel hoger geclocked is dan een normale gtx560. Maar toch hoor ik mensen altijd zeggen dat de TI echt wel een stuk beter is.

Maar ik ben een tevreden gebruiker van mijn Sapphire 6950 2gb dirt 3 edition en ik weet niet zo heel veel van geforce kaarten. Heb eigenlijk altijd ATI kaarten gehad.

Okee dankjewel voor al je hulp, wat is nou eigenlijk de conclusie die ik hieruit kan halen? (de 560 TI of 6950 Sapphire dirt 3 edition)

Ik ben dus eigenlijk een ati fanboy en zal daarom altijd zeggen 6950. Ik heb eigenlijk tot nu toe nog geen enkel spel gezien die ik met deze kaart niet op ultra kan draaien.

En de 6950 2gb heeft ook nog de mogelijkheid om te unlocken tot een 6970. Maar dit zou ik als ik jou was niet doen. Er zit hier natuurlijk een risico aan dat de kaart kapot gaat en de garantie vervalt dan.

ps. Ik heb mijn 6950 wel geflashed naar een 6970. De maakt de performance nog net weer wat beter.

Okee, ik heb net op google gezocht, en kwam jouw review tegen van de dirt 3 sapphire xD, als ik vragen mag, wat is het verschil tussen de dirt 3 edition en de normale? (ik heb ze allebei opgezochd op alternate en de prijs valt inderdaad mee)
En is het verschil tussen de 6950 en de 6970? je zegt dat de prestatie al weer wat beter is, maar maakt dat heel veel uit? (hoeveel FPS op ultra scheelt dat? want als het maar 5-10 fps scheelt dat doe ik het liever niet, want zulk soort risico's neem ik toch liever niet)
En de bandwidth memory? die van de GTX 560 is zelfs hoger dan de 6950 =/
Dankjewel

Mijn gtx 560 Ti van MSI draait het makkelijk op ultra.

Er is geen verschil. Bij de dirt 3 edition zit een betere koeler op en je krijgt er een steam code voor dirt 3 bij. Verder scheeld het rond de 7-8 fps ofzo. Daarom zou ik het ook niet doen als ik jou was.

Okee dankjewel voor al je hulp, nog 1 ding:
kan je mij vertellen of deze videokaart 2gb en gddr5 heeft? en of mijn PC dan 16×antialiasing aankan op 60± fps?
Bedankt

ja de dirt 3 edition heeft 2gb ddr5 en ja je kan 16x want dat heb ik ook nu. Je kunt alle mogelijkheden aan dan.

Okee dankjewel, en de normale editie heeft die ook 2gb en ddr5?

@luke ownz,

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.

er zijn 2 versies. 1 heeft maar 1gb en de ander heeft 2gb. 2gb is natuurlijk beter en scheelt meestal maar 10euro.

ik haalde 50+ fps in de béta, heb het spel niet gekocht en dus de release niet getest.

royb3 de beta was niet volledig verder is het ook vrij onwaarschijnlijk dat je Ultra settings in BF3 haalt op 1080P
ik kan dat nog maar net met mijn GTX460 2win (2 gtx460 op 1 pcb) je hebt dan iets in de richting van een GTX580 nodig

maar het licht er ook enorm aan in welke resoluties jij speelt

ik heb hier wat benchmarks van guru3d.com
klikerdeklik <--- resoluties 1280x1024 en 1600x1200
klikerdeklik <--- resoluties 1920x1200 en 2560x1600

1920x1200 = 1080P oftewel HDTV daar heeft een GTX560 tog redenlijk wat moeite mee 28fps
ga je naar een lagere resolutie dan is het wel speel baar

al met al het licht er maar net aan welke resolutie jij wilt gaan spelen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan