bdev portfolio

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0231

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Graag zou ik jullie reactie hebben op mijn nieuwe website. Hier werkt hij goed, op 1024*768.

Als je een probleem vind en je weet een oplossing, zou je die dan willen posten. Alvast bedankt.

Het spijt me maar je Engels heeft nog wat werk nodig. (voorbeeld, it's is de afkorting van it is, its, is bezittelijk).

Netjes. Lettertype echter te klein.

Daarnaast is het een bad practice om links bold te maken als je er overheen gaat, want het kan zijn dat text verplaatst.

Dingen als
HTML:
<li><br /></li>
zijn ook een beetje, zeg, lelijk. Een lijst is juist bedoeld om geen br's te hoeven gebruiken. Je kan dit veel beter oplossen door geen lijst te gebruiken voor je 'site information' maar gewoon een div, met text en eventueel br's. Of paragrafen, met een mooie class die een margin-top heeft.

Meta's nog even invullen!

Je styleie.css is een beetje een overkill, je gebruikt daar bijna alles dubbel. Beter alleen de veranderingen erin zetten vergeleken met je normale stijlsheet, style.css.

:thumb:

ps. werkt ook / ziet er ook goed uit in 800x600.

Netjes. Lettertype echter te klein.

Daarnaast is het een bad practice om links bold te maken als je er overheen gaat, want het kan zijn dat text verplaatst.

Dingen alszijn ook een beetje, zeg, lelijk. Een lijst is juist bedoeld om geen br's te hoeven gebruiken. Je kan dit veel beter oplossen door geen lijst te gebruiken voor je 'site information' maar gewoon een div, met text en eventueel br's. Of paragrafen, met een mooie class die een margin-top heeft.

Meta's nog even invullen!

Je styleie.css is een beetje een overkill, je gebruikt daar bijna alles dubbel. Beter alleen de veranderingen erin zetten vergeleken met je normale stijlsheet, style.css.

:thumb:

ps. werkt ook / ziet er ook goed uit in 800x600.

bedankt, ben er ook nog mee bezig. Verder heb ik het met die <br> gedaan omdat ik anders tijdens de validatie een error kreeg, zal er nog eens naar kijken.

Ik heb besloten toch voor een nieuw design te gaan, en naar mijn verrassing heb ik dit na 2,5 uur ook al weer klaar. Graag weer reacties (url is hetzelfde)

ik heb ontdekt dat in safari en Chrome er nog een probleem is met het menu.Het lijkt te gaan om een fout met de "display: inline;" property. Weet iemand hier een oplossing voor.

zwart op zwart in het menu werkt niet maak dit een andere kleur, Daarbij is het lettertype echt te klein, je hebt zowat een vergrootglas nodig. Als ik je website door de validator haal krijg ik 62 errors :( kijk hier nog eventjes na.

Verder vind ik het wel een Habbo uitstraling hebben, de bovenste puntjes even nakijken en je hebt een goeie site :)

Ik snap niet waar je het over hebt? Als ik hem door de validator haal krijg ik toch echt Valid.

Ik vind het lettertype wel erg klein, ook vind ik de website erg simpel kaal en grijs. het logo komt ook niet helemaal lekker uit de verf. verder heb ik hem door de validator gehaald en dit zit goed geen fouten :)

Ik zelf zou er wat meer kleur in aanbrengen, afbeeldingen, en misschien wat grotere resolutie, waarom zo klein ? de meeste mensen hebben geen 1024 x 768 resolutie meer, maak de website groter en gebruik de ruimte.

Ik zelf zou er wat meer kleur in aanbrengen, afbeeldingen, en misschien wat grotere resolutie, waarom zo klein ? de meeste mensen hebben geen 1024 x 768 resolutie meer, maak de website groter en gebruik de ruimte.
Tekst over de gehele breedte van het scherm uitsmeren is ook geen goed idee, dat leest helemaal niet prettig. Natuurlijk is het goed een flexibele* layout te hebben maar het moet nog wel een beetje prettig te bekijken zijn.

*aannemen dat je bezoeker én een groot scherm heeft én zijn browser het hele scherm laat innemen is niet zo'n goed idee.

Als je uitgaat van een resolutie van 1024 * 768 dan heb je nog steeds een klap ruimte om te gebruiken. 990 * 550 is het gedeelte waar de bezoeker zich op focust binnen dit kader plaats je dan ook al je belangrijke content.

De gehele content over een resolutie van 1024 verspreiden leest idd niet prettig. Je content moet ongeveer twee derde zijn van de totale breedte wil het lekker ogen. en lezen. Kijk eens naar: 2 collum http://mashable.com/2007/09/29/2-column-website-templates/ of 3 collum websites http://mashable.com/2007/10/11/free-3-column-web-templates/

Het zijn alleen maar tips :) wat je er mee doet is geheel aan jezelf.

Ik vind hem zo mooi en hij is ook goed te bekijken op kleine resoluties.

als je m zo goed vind waarom vraag je dan om advies ?

Het gaat me hier bij site check er vooral om of de website ook bij anderen goed werkt. Dit blijkt het geval te zijn, of heb ik dat verkeerd.

qua programmatuur zit het goed in elkaar daar zul je mij niet over horen, alleen voor de doelgroep die je wilt benaderen potentiële klanten, zou ik je site grafisch er beter uit laten zien (dit geef ik je gewoon als tip hier bij site check :))

Als jij de klant was zou je dan op basis van hoe je website er nu uitziet een website of spel laten maken? kijk naar websites van reclamebureaus wat bied je aan wat is je core buisness dit is het belangrijkste, laat dit dan naar voren komen. Met lettertype 11 lukt dit niet. en met alleen tekst ook niet. mensen lezen geen tekst mensen willen snel zien wat je doet wat het kost en hoe lang het duurt.

Geloof je me hierna nog niet :) lees dan eens het boek van Steve Krug Don't make me think http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/don-t-make-me-think/1001004002431177/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020110253be1

succes

Laatst bewerkt:
Ik ben niet iemand die diensten verkoopt, zo nu en dan ontwerp ik een website voor mezelf of een goede vriend. Ook ontwikkel ik webapps als een CMS of een online game, maar dit is allemaal freeware. De website is bedoeld om mijn projecten aan de man te brengen, dus hij is zeker niet commercieel.

p.s. Ik werk álweer aan een nieuw design, ditmaal iets meer kleur en meer "web 2.0"

Dat veranderd op zich niet veel. Je wilt je freeware aan de man brengen. Dus mensen die via via op jouw website terecht komen moeten snel jouw freeware kunnen downloaden en weten waar ze zich bevinden op de website.

Je Core is dus eigen het ontwikkelen van opensource software voor derden en deze aan de man brengen, laat dit dan goed naar voren komen d.m.v je design. Een kopje biografie is niet interessant op de home page. Mensen willen namelijk meteen zien waar een website voor staat. Op je home page dus meteen je werk en wat je hebt gemaakt laten zien schept duidelijkheid. Een kort verhaaltje ernaast 2 a 3 zinnen waarvoor voor wie en een lees verder knop.

Biografie gaan ze wel bekijken als ze geïnteresseerd zijn geraakt :)

Nog een kleine tip: Je gemaakte werk open zich in een hetzelfde venster, als je mensen graag van je site af wilt hebben is dit handig, maar wil je ze op je site houden open de links dan in een nieuw venster (_blank)

:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan