Be9-11 moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Be6-11 moederboard

Hallo,

Een kennis van mij heeft een BE6-11 moederboard met 2x 64 mb Sdram erin.

Nu heeft hij 2x128 mb Sdram gekocht maar dit wordt herkend als 128 mb totaal. (de 2x64 zijn al verwijderd)

Nu ben ik helemaal niet thuis in moederboarden, dus mijn vraag is hoeveel mb dit moederboard aankan. Hij zou graag de volledige 256 zien.

Hij heeft een P3 en ik geloof 700Mhz.

Alvast bedankt voor het meedenken.:)

Edit, ik zie dat ik in de titel be9 heb getikt, het moet be6-11 zijn.

Laatst bewerkt:
Hij dacht zelf een Asus, maar als ik google denk ik dat het een Abit moet zijn.

Re: Be6-11 moederboard

Geplaatst door Tanja1968
Hallo,

Een kennis van mij heeft een BE6-11 moederboard met 2x 64 mb Sdram erin.

Nu heeft hij 2x128 mb Sdram gekocht maar dit wordt herkend als 128 mb totaal. (de 2x64 zijn al verwijderd)

Nu ben ik helemaal niet thuis in moederboarden, dus mijn vraag is hoeveel mb dit moederboard aankan. Hij zou graag de volledige 256 zien.

Hij heeft een P3 en ik geloof 700Mhz.

Alvast bedankt voor het meedenken.:)

Edit, ik zie dat ik in de titel be9 heb getikt, het moet be6-11 zijn.

Ik heb etzelfde probleem op een ABIT BE6-II. (moet II zijn Tanja. :p )

Oplossing voor dit probleem is er niet. Het plankje biedt volledige support voor dubbelzijdige geheugen. Enkelzijdig geheugen werkt op deze plank maar op de helft van het totaal aan geheugen dat op het reepje zit.

Dus het komt erop neer dat hij enkelzijdig geheugen heeft gekocht ipv dubbelzijdig? (niet dat ik dat snap hoor:) , maar dan geef ik dat door)

En als hij ze in anders slots doet? Kun je in het Bios nog iets aanpassen?

Het is toch vreemd als je 128 mb koopt dat hij maar voor 64 gezien wordt? Wat is daar het nut nou van.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Dus het komt erop neer dat hij enkelzijdig geheugen heeft gekocht ipv dubbelzijdig? (niet dat ik dat snap hoor:) , maar dan geef ik dat door)

En als hij ze in anders slots doet? Kun je in het Bios nog iets aanpassen?

Hoogstwaarschijnlijk wel.

Bij dubbelzijdig geheugen zitten de ''blokjes'' aan beide kanten van het reepje. Bij enkelzijdig geheugen zitten de blokjes maar aan één kant. Enkelzijdig geheugen is nieuwer, maar oudere moederborden ondersteunen dit geheugen lang niet altijd volledig. (waaronder de Abit BE6-II dus)

Ik heb net even gebeld, hij heeft inderdaad enkelzijdig geheugen.

Maar die 2x64 is ook enkelzijdig, en die worden wel volledig als 128 herkend. Is daar een verklaring voor?

Hij is nu niets verder dan eerst. Als hij dubbelzijdig 2x128 mb koopt zou het wel ondersteund worden?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Ik heb net even gebeld, hij heeft inderdaad enkelzijdig geheugen.

Maar die 2x64 is ook enkelzijdig, en die worden wel volledig als 128 herkend. Is daar een verklaring voor?

Dat weet ik zo niet. Is dat geheugen pc100 of pc133?

Ik heb et zelf nooit getest op mijn BE6-II met 2x 64mb enkelzijdig geheugen.

Oei, geheugen snelheid weet ik niet, heb ik niet gevraagd. Maar feit is dat het niet gaat werken. Ik zeg wel dat hij het geheugen beter om kan ruilen als dat nog mag:)

Het lijkt erop dat enkelzijdig geheugen maar tot 64mb per bank wordt herkend.

Bedankt voor de antwoorden, ik ga mijn kennis berichten.

edit, bestaat er geen site waar de specificaties te zien zijn? Dus wat de mogelijkheden zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan