Beamer 3D? Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pororoca

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Berichten
24
Hallo,

Ik heb geen idee of ik in het goede forum zit. Zo niet: Sorry!

Oke, mijn vraag/probleem:
Ik heb een Acer H5360 projector. Mooi ding, veel plezier van. Gezien de ontwikkelingen in video-land wil ik de 3D functionaliteiten onderzoeken. Mijn projector ondersteund 3D (ikke blij), maar het enige wat ik kan vinden is dat ik een computer met speciale videokaart nodig heb. Vooral bij de Nvidia 3D Vision. Aangezien ik net een nieuwe computer heb met een goede videokaart, die niet ondersteund wordt door 3D Vision, vraag ik me af of het ook anders kan.

Conclusie:
1) Is het mogelijk om 3D te kijken op de projector zonder pc? Dus via een Blu-ray speler.
2) Zijn er nog andere systemen dan de Nvidia 3D Vision die betaalbaar zijn?

Ps. Ik ben een leek op dit gebied, dus ik hou van het KISS-systeem :p


Alvast bedankt voor de reacties
 
Laatst bewerkt:
1) Ja kan maar dan moet die Blu-ray speler wel 3d ondersteunen.
2) Jahoor, maar eerst zou ik de specificatie's weten van je pc en daarbij ook van je voeding
 
Oke, dus:

De beamer moet 3D ondersteunen -> Check (volgens Acer dan he :) )
De Blu-ray speler moet 3D ondersteunen -> Geen idee

Misschien een domme opmerking hoor, maar is dat niet dubbelop? Blu-ray én beamer moeten 3d ondersteunen. Het beeld gaat via HDMI naar beamer. Enige wat Blu-ray speler doet is plaatjes doorsturen naar beamer... Maar dit kan mijn simpele gedachte zijn.

Punt 2)
Ga ik thuis even opzoeken. Weet ik niet uit mijn hoofd. Weet alleen dat de CPU een I7.

Heb voor de gein (en omdat ik zeer ongeduldig ben (ik geef het toe)) de acer support gebeld... Ze weten het zelf niet eens. Dus mijn hoop is op de mensen hier gevestigd :D

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je budget is? maar ik zou voor zoiets gaan:

Budget kaart: http://azerty.nl/0-971-384660/club-3d-geforce-gt-430-grafi.html

Al wil je nog redelijke kwaliteit in games: http://azerty.nl/0-971-363613/gainward-geforce-gts-450-grafi.html

Gamer : http://azerty.nl/0-971-363542/club-3d-geforce-gtx-460-se-g.html

Extreme Gamer : http://azerty.nl/0-971-353323/asus-engtx580-2di-1536md5-gr.html

Maar ik wacht eerst je systeemspecificatie's af want je andere hardware moeten deze kaarten ook aan kunnen ;)
 
Bedankt voor de reactie.

Oke, leuk... Maar dan heb ik bij het kijken van films een computer beneden nodig. Dat wil ik juist niet. Ik ben een extreme gamer tot bepaald nivo, maar films kijken in 3d is een beetje de hoofdzaak. Ook wil ik niet steeds pc afkoppelen en naar beneden slepen om de beamer aan te sluiten. Lijkt me ook niet echt goed voor een pc... Tis geen laptop ;-). Daarom vraag ik of ik correct zit met de opvatting dat beamer én blu-ray speler 3d moeten ondersteunen.

Over een paar uur ben ik thuis en zal ik de specs van de pc eens posten. Daarnaast zou ik graag reactie op beamer/bu-ray verhaal.

Ps. 495 euro voor een kaart is me te duur :) . PC is niet eens zo erg oud
 
Zoals beloofd, de specs van de pc:

Moederbord: asus p6t se
CPU: Intel i7 920 (2800 mhz)
RAM:
6 gig
DDR3-SDRAM
PC3-10700 (667 MHz)
[DDR3-1333]
Monitor: 27" (samsung syncmaster P2270)
Video:
Asus EAH5850,
Geheugen Type : 1 GB SDRAM
GPU Frequentie : 400 MHz - [initial : 725 MHz]
Geheugen Frequentie GPU :1000 MHz - [initial : 1000 MHz]

Windows 7 ultimate

Hopelijk is dit genoeg info? Anders hoor ik het wel en zoek ik het op.

Thanks
 
Je wil je pc op de beamer aansluiten toch? en je wil hem niet aldoor van boven naar beneden brengen?

Hoe wilde je het dan? Wil je nog een kleine htpc?
 
Nee, zie mijn start post

"Is het mogelijk om 3D te kijken op de projector zonder pc? Dus via een Blu-ray speler."

3D gamen is een optie, geen must... Vergeet dat 3D gamen maar :D

Als ik onduidelijk ben geweest. sorry hiervoor.

Thanks
 
Als je films wil kijken in 3d zonder pc moet je een 3d blu-ray/dvd speler hebben.

Als je 3D wilt gamen heb je toch echt een pc nodig. Maar je pc kan ook 3d films afspelen als je een van de bovenste kaarten neem. Of gewoon een hele lange kabel trekken van boven op je pc naar beneden op de beamer als er zulke lange kabels bestaan :D Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruik op die beamer, hdmi?
 
Yup, HDMI. En die is 10 meter, en nu je het zo zegt...misschien haalt die het wel :D

Dus, conclusie:
Ik heb nodig:
1. Zo'n bril
2a. Een videokaart zoals je hierboven aangaf
2b. Of een 3D blu-ray speler

Alles samen met de beamer en dan ben ik klaar. Dan heb ik dat ding van Nvidia niet meer nodig
 
2a) Jawel da's de videokaart maar, misschien kan je het 3d effect wel zien tijdens films zonder een nieuwe videokaart ;) al geprobeerd een 3d film te kijken?
 
Laatst bewerkt:
Goeie vraag!

Hallo ik heb nu ook 3 maand ongeveer een acer p1303w beamer met 3d funtie.
Ik had de acer 3d bril gekocht en de spel Avatar (xbox360) gespeelt in 3d (echt mooi)
Dus ik hoopte dat ik cod black ops ook kon spelen in 3d maar helaas dat werkt helemaal niet.Omdat het een anderer 3d weergave gebruikt en het zelfde geld al voor de demo van Crysis 2:evil:
Ik vraag mij ook sterk af of de nieuwe spellen dan wel speelbaar blijven in 3d net zoals Avatar...En of blu ray spelers úberhaubt de 3d weergave soort hetzelfde is dat projector kan weergeven...de game Avatar gebruikte checkerboard 3d weergave die op de projector werkte(maar je had keuze uit 5 verschillende 3d weergaves bij die spel) en cod black ops gebruikte alleen maar side by side 3d weergave. Waarom? Zijn ze projectors vergeten of is er iets anders aan de hand , het lijkt er een beetje op dat ze 3d op projector aan het boycotten zijn. Omdat het een goedkopere oplossing zou zijn tegenover 3dtv's. van mij kostte 640 euro tegen over 1500 euri voor een 3dtv plasma
Heeft iemand al 3d blu ray getest op deze 3d beamers ? Of een PS3 met een 3d game/film? Dan schaf ik wel PS3 aan... Anders heb je niet zoveel aan de 3d funtie vindt ik....of je moet al een goede pc hebben met bluray speler ofzo dat weet mn neus ook wel...maar ik wil niet via een pc spelen of kijken. nou laat iemand het weten A U B !!!!!:love:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan