Beamer in de tuin plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

StouteWout

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Ik heb binnekort een verjaardagsfeestje in de tuin op de dag van de finale van het ek voetbal 2008. Ik heb een beamer en daarmee zou ik de wedstrijd in tuin op groot scherm willen presenteren.

Hoe pak ik dit aan?

Welkom bij Helpmij.nl

ik weet niet welke aansluitingen er op je tv zitten maar vanuit daar gaat er een kabel naar je beamer.
je hebt dan wel geen geluid maar.....
en dan maar hopen dat de zon niet in je scherm staat te schijnen.
hoe meer licht des te slechter beeld je zult krijgen.

ik weet niet welke aansluitingen er op je tv zitten maar vanuit daar gaat er een kabel naar je beamer.
je hebt dan wel geen geluid maar.....
en dan maar hopen dat de zon niet in je scherm staat te schijnen.
hoe meer licht des te slechter beeld je zult krijgen.

Welke aansluitingen zou ik zo ook niet kunnen zeggen, het feestje is namelijk bij mijn vriendin thuis en die televisie heb ik niet bij de hand. Waarom heb ik dan geen geluid? Hoe krijg ik wel geluid? Dan heb ik wel een lange kabel nodig lijkt me zo, gaat dit niet ten koste van de kwaliteit?

je zou ook de televissie in de tuin kunnen plaatsen...extra lange antenne kabel...
waarom geen geluid......heeft jou beamer luidsprekers dan ?

het zou kunnen met een s-video kabel of met een tulp stekker (geel)
s-video is beter.....
of als er op de TV een vga aansluiting zit dan kun je dat doen.

beamer in tuin

Jouw tv staat vlak bij de beamer dus laat het geluid gewoon via de tv lopen.

Nog mooier is Jack van Gelder op de radio. Dus beeld via de TV, geluid uit en radio erbij met het live verslag.

je zou ook de televissie in de tuin kunnen plaatsen...extra lange antenne kabel...
waarom geen geluid......heeft jou beamer luidsprekers dan ?

het zou kunnen met een s-video kabel of met een tulp stekker (geel)
s-video is beter.....
of als er op de TV een vga aansluiting zit dan kun je dat doen.

Ik heb hier een s-videokabel Maar deze is nog geen meter lang! Maarja het schiet me nu te binnen dat er waarschijnlijk toch geen geluid nodig is vanwege de muziek.

Dus kortom heb ik een lange antenne kabel nodig. Gaat hierdoor de kwaliteit van het beeld sterk achteruit?

Een ouwe videorecorder of een moderne hdd recorder doet ook wonderen...je hebt gewoonweg een tuner nodig waarmee je kunt afstemmen op ned1.

En het is waar: Geluid van Jack van Gelder op de radio en genieten..en dat van de zon zal wel meevallen...de wedstrijd is pas om 20:45...

Maar ik zou het zelf maar laten afhangen van wat er in de finale staat...kijk op basis van de resultaten gok ik zelf op Nederland tegen Portugal...maar stel het is Nederland niet...dan zou ik de tap in de tuin zetten en die paar liefhebbers die dan nog voetbal willen kijken binnen voor de tv.

antennekabel

De beeldkwaliteit gaat niet achteruit door een lange kabel. Zorg er wel voor dat het niet heel veel kleine kabels zijn die gekoppeld zijn, daar word het niet beter van ...

niet heel veel kleine kabels die gekoppeld zijn

Wat bedoel je hiermee? Zoals ik het begrijp heb je alleen electriciteit nodig voor de beamer en deze aan te sluiten op een antenne kabel die van de televisie komt. Je hebt dan toch maar 1 kabel nodig? (exclusief de stroomkabel)

Als je kabel lang genoeg is, is er inderdaad niks aan de hand. Je hebt dan ook geen kwaliteitsverlies.

kabel van tv naar beamer (weet niet precies welke)
beamer aansluiten op elektreciteitsnet

voor geluid weet ik niet echt
maar met een radio vind ik wel een goed idee
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan