beamer kan laptop niet vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Een aangesloten beamer blijkt mijn laptop (met Vista, ca 4 jaar oud) niet te kunnen vinden. Bij het opstarten van de beamer geeft die steeds aan dat hij op zoek is naar een computer. De beamer functioneert -met dezelfde aansluitkabel- wél probleemloos met andere laptops. Een ander extern beeldscherm aansluiten op mijn eigen laptop gaat ook zonder problemen, aan de laptop-poort ligt het dus ook niet. Wat kan er ontbreken aan mijn laptop?

Als je FN en dan een van de toetsen f1-f10 indrukt, wat gebuert er dan? Op mijn laptop kun je dan het beeld klonen naar de beamer. Dit is op elke laptop uiteraard anders.

@Error53: Dat is inderdaad de normale manier om een extern beeldscherm te koppelen. En zo lukt dat dus ook probleemloos met een ander extern beeldscherm maar niet bij de beamer, daar gebeurt dus helemaal niets.....de beamer blijft zoeken.

Je bedoelt die toets met het Windows vlaggetje+ de letter p ?
De kabel is de gewone kabel waarmee een beeldscherm aan de pc verbonden wordt. Met 15 puntjes.

1: ja die bedoel ik.
2: ik neem effe aan dat dat vga is. kan je op de beamer instellen op welk kanaal hij moet staan?
zet dat op vga of wat er ook boven (of onder) de poort mag staan waar je die kabel in gedaan hebt.

Ik zal het gaan proberen, maar dat kan pas morgenavond want dan heb ik de beamer pas weer tot mijn beschikking. Op de beamer is volgens mij niet zo erg veel in te stellen, is maar een simpel ding. En zoals ik al zei: hij werkt met datzelfde kabeltje wél op andere laptops. Als het niet lukt klop ik vrijdag weer aan!
En als het wél lukt hoor je het ook ;-)

het op kanaal instellen is ovgeveer het zelfde als een tv tussen de kabel en de dvd te laten kiezen. die optie zit er denk ik nog wel op.

Helaas, niet gelukt! Ook op de windows toets+p reageert de beamer totaal niet. Hij blijft zoeken naar mijn laptop. Bij meerdere menuknoppen op de beamer zelf vraagt hij om een ingangssignaal. Ik heb intussen meerdere kabels uitgeprobeerd, werkt ook al niet. Er is dus geen enkel contact tussen de 2 apparaten. Op een andere laptop werkte de beamer gisteravond weer perfect. Help!

kan het zijn dat jouw laptop een resolutie heeft die de beamer niet aan kan?

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een verkeerde resolutie tot gevolg heeft dat hij op geen enkele wijze contact krijgt!

Heeft iemand misschien toch nog een tip waar het aan kan liggen? Volgende week moet ik eigenlijk een presentatie/demonstratie geven met de beamer, en liefst met mijn eigen laptop vanwege het programma dat ik nodig heb.

Nog 2 dagen de tijd voordat ik mijn demonstratie moet houden....iemand misschien nog een goede tip om de combinatie toch aan de praat te krijgen? Mijn laptop werkt perfect met een externe monitor (FN+F4) , met de beamer-VGA-kabel én met een andere VGA-kabel. De beamer werkt perfect met tenminste 2 andere laptops...rara. Is dit een beamer-probleem of een laptop-probleem??? Intussen heb ik de laptop ook geupdate met de Deskupdate van Fujitsu. Enkele nieuwe drivers werden daarbij geinstalleerd. Helpt allemaal niks...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan