Beamer speelt geen mpeg´jes...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bisquit

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit wel heel specifieke probleem.

We hebben een kleine beamer (type: Mitsubishi XD5OU) aangesloten op onze laptop en het werkt allemaal prima. Maar zoals de titel al aangeeft, de beamer geeft een zwart vlak weer als er een mpeg´je wordt afgespeeld. Met dvd´s heeft hij verder geen problemen.

Enkele vragen waar wellicht de goeie tussen zit:
1) Ligt dit aan de software waarmee wordt afgespeeld (windows media player)?
2) Ligt het aan windows xp?
3) ligt het aan de beamer?
4) Ligt het aan het filmformaat?

Het ligt vrijwel zeker niet aan de beamer, probeer eens een andere player en andere codecs. Ik heb nog nooit gehoord dat een beamer iets niet kan afspelen terwijl de PC dat wel kan.

Trouwens; kan de laptop wel de mpeg afspelen???

Het zou ook kunnen liggen aan de instellingen van je Dualview. Op welke poort zit de beamer (VGA-uitgang, S-Video of........)?

Groeten,

Geplaatst door terbeest
Het ligt vrijwel zeker niet aan de beamer, probeer eens een andere player en andere codecs. Ik heb nog nooit gehoord dat een beamer iets niet kan afspelen terwijl de PC dat wel kan.

Trouwens; kan de laptop wel de mpeg afspelen???

Het zou ook kunnen liggen aan de instellingen van je Dualview. Op welke poort zit de beamer (VGA-uitgang, S-Video of........)?

Groeten,

De laptop kan de mpeg wel afspelen. Dat was ik idd vergeten te vermelden en maakt dit probleem zo raar.

Uhm over de poort kan ik weinig zeggen, het is gewoon aangesloten met de kabel die bij de laptop zat. Ik weet de naam er niet van maar het lijkt op een kleine versie van een printer-kabel
redface.gif

Oke VGA kabel dus... Hoe zorg je dat er op beide beeld is? met Fn + F5 soms?

Ja, met fn+f5 hebben we 5 opties:

1) LCD
2) LCD/CRT
3) CRT
4) LCD/TV
5) TV

Hmmm. Ik zou zeggen probeer even een andere player. Sommige players ondersteunen Overlay (Gebruikt met afspelen van films) niet goed. Ik zou even testen met BSplayer als ik jou was (gratis en voor niks te downlooien op www.bsplayer.com)

Groeten,

PS ik neem aan dat je die dvd op een dvd-player afspeelt zoals powerDVD of winDVD?

Ok een kleine aanvulling waar we net achter zijn gekomen:

Als we de beamer op de derde stand zetten (CRT) dan speelt de beamer de filmpjes wel, maar hebben we geen beeld op de laptop. Op zich is dat ok als je een film wilt afspelen, maar de beamer wordt voornamelijk voor presentaties gebruikt en dan is het best ingewikkeld om steeds te moeten switchen. Of minder sociaal om de hele tijd met je rug naar het puibliek te staan...

Bij de andere 4 standen krijgen we wel beeld (voor zover van toepassing) maar zien dus geen filmpjes. De rest dus wel...

Klopt dat ligt aan die Overlay... Als je CRT kiest dan ziet het systeem de beamer als primair afspeel apparaat. Waardoor Overlay goed afgespeelt word. Je kan de beamer als Primair apparaat instellen en de TFT als secundair, alleen heb je dan geen beeld op de TFT (het filmpje dan, de rest wel natuurlijk).

Ik zou eerst BSplayer proberen en als dat niet werkt kun weet ik nog wel een andere (minder mooie) oplossing.

Dan kom maar op met de minder mooie oplossing, want BSplayer werkt helaas niet. Wel een mooie player.. maar ja... :D

Als het goed is kun je bij beeldscherm instellingen --> Instellingen --> geavanceerd Je dualview opties bekijken. Als dat het geval is kun je ook je primaire monitor aangeven. Geef dan de beamer aan als primair beeldscherm.

Mocht je deze optie niet hebben kun je een Tooltje downloaden die dat waarschijnlijk wel kan. Ik weet zo niet zo'n tooltje maar ik dacht dat TV-tool het kon....

Ik zal nog ff verder zoeken misschien kom ik nog wel op een andere (brilliante) oplossing :D

Het zou ook eens simpel gaan.... :rolleyes:

Maar goed, de optie bij beeldeschermen hebben we dus niet. En voor het programma tv-tools hebben we de rechten niet (automatisering wil het ook niet authoriseren).

Een boel programma´s zijn wel te installeren, dus als je een andere oplossing/software weet dan houd ik me nog steeds aanbevolen hoewel mijn hoop in een goede afloop begint te dalen :)

Oh ja, we zijn al blij als filmpjes wel via de beamer getoond worden en niet op de laptop. Dus het hoeft niet op allebei te kunnen als het dat te ingewikkeld gaat maken.

In ieder geval bedankt voor alle hulp... respect en waardering zijn altijd groter dan woorden kunnen uidrukken, maar in ieder geval bedankt!

Laatst bewerkt:
Dit probleem ben ik tegen gekomen met 2 monitoren op 1 pc en ook met een laptop en beamer
oplossing van de beamer was je laptop scherm uitzetten
en een andere oplossing was realplayer instaleren die deed het wel goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan