Beantwoorde berichten blijven in Outlook 2003 in postvak uit staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinus

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Ik heb sinds kort Office 2003 outlook en heb nu het volgende probleem:
Als ik een bericht doorzend of beantwoord blijven ze in postvak-uit staan .Krijg ze niet verzonden dus .
Ik heb wel meerdere accounts maar het is toch raar als ik die van mij eigen provider kiest dan moet hij het toch doen.
Maak ik zelf gewoon een nieuw bericht en dan op verzenden dan gaat het wel.

Hoi Edwinus, :D

Extra/Opties/e-mail instellingen/verzenden en ontvangen/vinkje bij verbinding direct verzenden en ontvangen.
(uitleg is voor XP, dus kan iets afwijken)

See Yah! :thumb:

Zo werkt het inderdaad nu wel.Je moet ze nu dus gelijk verzenden .In outlook 2000 kon ik ze altijd even nog in postvak-uit laten staan en dan verzenden.
Maar opslaan in concepten kan ook altijd natuurlijk.
Bedankt voor de reactie.

Je hoeft ook in Office 2003 niet direct te verzenden.
Zou wel heel merkwaardig zijn dat je dus functies verliest met betere versie.
Zelf heb ik soms wel 25 emails in verzenden staan.
Druk dan eenvoudig op verzenden /ontvangen en weg is het.

Hoi,

Sigma heeft gelijk, dit is ook een optie.

Gewoon op verzenden en ontvangen drukken. In postvak uit wel te verstaan. (dit houd dus wel in, dat je twee keer op dezelfde knop in een ander postvak moet drukken)

Succes! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo
Hoi,

Sigma heeft gelijk, dit is ook een optie.

Gewoon op verzenden en ontvangen drukken. In postvak uit wel te verstaan. (dit houd dus wel in, dat je twee keer op dezelfde knop in een ander postvak moet drukken)

Dat doet hij nou juist niet met een doorgezonden bericht .Zet ik dat vinkje aan gaat hij alles gelijk verzenden als daar op klikt Hij komt dus niet meer eerst in postvak-uit.
Haal ik dat weg dan wel eerst in postvak-uit maar dan kan ik ze niet meer verzenden als ik daar op verzenden gaat klikken.
Doe precies hetzelfde als in outlook 2000 .
maar in 2003 gaat dit gewoon niet meer.
Moest wel even kiezen met welke Email omdat ik er meer dan één heb van me provider.
Nu is dit wel mogelijk door ze eerst in concepten op slaan maar blijf dat wel raar vinden.

Hoi,

Dit is zeer vreemd!

Idd, als het vinkje uit is gaat de mail naar Postvak uit. Als ik in dat postvak nogmaals op verzenden/ontvangen druk, dan wordt de mail als nog verzonden.

Dit is gewoon een vaste functie die in zover ik weet alle versies hetzelfde werkt. Heb het net bij mij in XP en 2003 getest en het werkt gewoon zo.

Of te wel, er is iets raars aan de hand met jouw 2003. (de vraag is natuurlijk wat)

De enige keer dat een bericht niet verzonden wordt uit postvak uit, is wanneer jij dat bericht in dat postvak opent en na aanpassen opslaat.

Dan zal de opdracht verzenden niet werken. Om dit bericht te verzenden, moet het geopend worden en moet op de knop verzenden gedrukt worden. Nu wordt het mailtje wel verzonden.

Geplaatst door joost verdaasdo
Hoi,

De enige keer dat een bericht niet verzonden wordt uit postvak uit, is wanneer jij dat bericht in dat postvak opent en na aanpassen opslaat.

Nu je dat zegt merk als ik hem helemaal niet open dat het wel gaat.

Dan zal de opdracht verzenden niet werken. Om dit bericht te verzenden, moet het geopend worden en moet op de knop verzenden gedrukt worden. Nu wordt het mailtje wel verzonden.
[/B]

Als ik dan op verzenden drukt lukt het helemaal niet meer.Maak dan niet uit of hij dan wel open staat of niet.
Ook eerst met het geopende bericht verzenden en dan op alles verzenden en ontvangen als outlook weer op het postvak in venster is en de andere vensters zijn gesloten.
Ik kan dus niets meer bewerken zodra hij in Postvak-uit staat.Maar ik weet nu ieder geval wat meer er moet toch iets verkeerd staan maar waar is dat?

Uiteraard heb ik bij bovenstaande het vinkje direct verzenden nu uitgeschakeld om te kijken of het werkt.

We moeten oppassen dat we de verschillende functies van Outlook nu niet door elkaar gaan gebruiken..(anders zie je door de bomen het bos niet meer)

Zal proberen het samen te vatten.
Zet je het vinkje aan, dan gaat de post bij verzenden eerst naar postvak uit (alleen zichtbaar bij grote e-mail) en wordt dan meteen verzonden.

Staat het vinkje uit komt de post bij verzenden in Postvak uit!
Druk je nu terwijl de tekst van de e-mail nog cursief is op verzenden, wordt de post meteen verzonden.

Open je het bericht en sluit je het vervolgens met of zonder aanpassingen dan is de tekst van het e-mail niet meer cursief en werkt de verzendknop niet meer. (hij lijkt te werken maar in werkelijkheid verzend hij niets)

Om bovenstaand mailtje toch te kunnen verzenden open (dubbelklik) je hem, in dit venster druk je op de knop verzenden. Dit venster zal nu sluiten.(en de tekst is weer cursief)
Nu moet je in Postvak uit ook nog eens op verzenden ontvangen drukken om het te versturen. Nu verdwijnt het mailtje uit postvak uit.

Dus om kort nog eens te benadrukken. Als post in postvak uit staat, en je laat deze ongemoeid, dan kun je deze (tekst cursief) meteen verzenden met de knop verzenden/ontvangen!

Open/Bewerk je het mailtje, dan moet je eerst binnen de bewerkingsstap op de knop verzenden drukken om de tekstregel in postvak uit cursief te maken.
Nu pas kun je op de knop verzenden/ontvangen drukken en het mailtje is weg uit het postvak.

Zoals je merkt, zijn er dus meerdere verschillende functies binnen Outlook. Deze hebben dus ook allen een eigen toepassing/functie.

Voer bovenstaande stap voor stap uit om te controleren. Zo moet Outlook werken versie maakt niet uit!

Helaas na het bewerken of openen lukt het nog steeds niet meer om het dan nog te verzenden.
En dan heb ik toch precies gedaan zoals jij het zegt.
Maar ik weet waneer het nu wel gaat.

Sorry, dan weet ik het ook niet.

Het zou op bovenstaande manier moeten werken volgens mij.

Dat dacht ik ook .Begrijp het ook niet.Ik laat hem nog even onopgelost maar het is geen groot probleem.
Bedankt voor de moeite .:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan