Bearshare en rare terugkerende Norton popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo

Ik gebruik Bearshare om files te downloaden, en ik weet bij de gratis versies van dit programma de nodige commerciële popups horen, maar die heb ik effectief geblockt met de firewall van Norton Internet security 2005..
Gewoon in je firewall beletten dat het spam programmaatje : "save.exe" internet niet kan connecten en je hebt nergens last van...
Als je het delete zet bearshare het weer terug... maar geen probleem, zolang het in z'n kooi zit heb je er geen last van..
Beashare loopt verder probleemloos ...
Het probleem is dat Norton firewall elke keer een beveilgings popup geeft als er een andere ip nummer p2p will connecten met mijn Bearshare op mijn pc. en elke keer staat er als aangegeven mogelijkheid [Altijd toestaan] (aanbevolen)

Maar als je dat doet komt er natuurlijk weer een ander ipnummer en weer een, en uiteindelijk ben je alleen maar die waarschuwings popupjes van norton firewall aan het weg klikken , gek word je er van...:mad:

Hoe kun je dit zo zetten dat Norton dit gewoon zelf regelt ?
Het is zomaar ineens begonnen nadat ik toch al 3 maanden draaide zonder ook maar één zo'n norton popupscherm....

Dan heb je waarschijn lijk bij het downloaden en installeren vergeten een vinkje weg te halen.
Ik heb eersgisteren Bearshare er weer opgezet en nergens last van.
Wel daarna meteen even Ad-aware, Spybot S&D, Ccleaner en Norton laten scannen, maar ik ben nog geen pop-up tegengekomen.

Hat is ook geen bearshare popup, het is een beveligings popup van norton internet security, die zegt dat een andere IP adres om toegang vraagt op de poort van bearshare, de fireawll adviseert zelf al om alles to te laten, maar elke keer als ik wat download komt er weer een ander IP adres en zo ben ik telkens maar weer toegang aan het geven, en ik kom helemaal niet aan normaal werken toe op de computer... 100 van die beveilgings scherpmpjes per minuut is geen uitzondering...
En het is zomaar begonnen, ik draai al een hele tijd met bearshare, en het is een week geleden ofzo begonnen...
Hoe kan ik norton firewall aan z'n verstand bregen dat ie dat verkeer gewoon zonder vragen moet laten gaan ???

Dat is eigelijk de vraag...

Dat blijft dan wonderlijk inderdaad.
Zonealarm Free geeft wat dat betreft geen gezeur.
Toch een hele erge goeie Firewall blijkt maar weer.
En gratis ook nog!

Sorry maar ook dat is geen antwoord op mijn vraag...
er zijn vaak van deze antwoorden als "reed the ****ing manual" en "installeer dan DIT programma" , dat zijn dingen waar ik ook zelf wel kan opkomen, maar er moet gewoon iets worden gedaan aan en bestaand probleem. want ik weet inmiddels dat nog iemand er last van heeft, het staat dus niet op zichzelf...

Dan zal die "iemand" maar moeten reageren.
Als mijn hulp niet gewaardeerd word, stopt die hulp onmiddelijk.
Succes.

A.J. zei:
Dan zal die "iemand" maar moeten reageren.
Als mijn hulp niet gewaardeerd word, stopt die hulp onmiddelijk.
Succes.

Het was niet bedoeld om je te beledigen hoor, maar een ander programma gaan gebruiken is geen optie, ik heb geen zin om mijn hele systeem overhoop te moeten halen, dat is symptoom bestrijding
Ik gebruik die norton firewall ook omdat dit de efectiefste popup blocker is die ik ken, alles in één
en nee ik ga ook geen andere popup blocker installeren weer om de zelfde reden.

Die pop-up hoor je te krijgen.

Een firewall heeft de bedoelding programma's te blokkeren én de gebruiker te waarschuwen. En Norton vindt het waarschuwen nogal belangrijk....

ja hoor zo lust ik er nog wel eentje...

Bearshare is een P2P programma en als een firewall elke keer alarm zou slaan als er iemand contact zoekt met jou P2P programma zou er niemand meer op de wereld zijn die normaal kan internetten iedereen zou dan constant bezig zijn met die popupjes weg te klikken...
Het is een probleem in Norton firewall dat die dit niet als automatisch herkent...
Norton hoort dit NIET te doen maar als automatisch te behandelen het wordt ook niet als een aanval gezien maar gewoon als een computer die contact zoekt me jouw P2P programma en er staat ook altijd "altijd toestaan" als advies van Norton firewall..
dat doe je dan, en dan momt er weer een ander P2P verzoek, en er zijn miljoenen computers die er mee werken.... dus je zult tot aan je dood toe die dingetjes blijven weg klikken...

De vraag is niet "wat is het?" want dat weet ik wel...
De vraag is hoe kan ik norton firewall zo instellen dat ie deze verzoeken automatisch op de achtergrond en zonder melding behandelt zodat je er geen last van hebt .

BearShare is niet het meest gebruikte P2P programma vanwege de duidelijke waarschuwing tijdens de installatie over WhenU.

Ook lang niet iedereen gebruikt Norton Internetsecurity.

Norton ziet dat IP-nummer.
Jij geeft IP 111.111.111.11 toegang, maar als daarna IP nummer 111.111.111.12 komt krijg je opnieuw die vraag.

Het is de werking van een firewall om de gebruiker te waarschuwen.

Maar als jij het allemaal zo goed weet, mag je het lekker zelf oplossen hoor.

Je loopt nu alleen maar te mopperen tegen mensen van helpmij.nl die de tijd nemen om jou te helpen.
Wij hebben dat probleem niet. Jij wel.
We willen je daarmee helpen en geven je advies, maar daar ben je niet van gediend.
Misschien even goed zoeken op de site van Symantec?

A.J. zei:
Je loopt nu alleen maar te mopperen tegen mensen van helpmij.nl die de tijd nemen om jou te helpen.
Wij hebben dat probleem niet. Jij wel.
We willen je daarmee helpen en geven je advies, maar daar ben je niet van gediend.
Misschien even goed zoeken op de site van Symantec?

daar krijg ik dus al helemaal geen antwoord van...
En je zegt het dus goed, jullie hebben het probleem niet en ik wel..
En daarom kom ik met de vraag, hoe kun je dit in norton zo veranderen dat dit niet meer gebeurt..

Advies "zone alarm installeren" is géén antwoord op deze vraag...

Antwoord "norton hoort dit te doen" is ook geen antwoord want norton hoort dit helemaal niet te doen, het is gewoon plotseling begonnen, en ik heb inmiddels van meer mensen gehoord dat zij het zelfde probleem hebben..

Ik kom hier naar dit forum vanwege zéér goede ervaringen in het verleden maar zeg nou zelf, zou jij het leuk vinden als je een vraag aan iemand stelt en je krijgt een atwoord dat niet over de vraag gaat ? of nog erger "read the ****ing manual" ??

Het is duidelijk een norton fireall probleem dat niet opzichzelf staat en als dit wordt opgelost kunnen hier veel mensen mee worden blij gemaakt

Je bent de eerste die ik over dit probleem hoor.
Norton doet precies wat 'ie moet doen.
Er zijn tips en adviezen aangedragen, maar die sla jij in de wind of doe jij af als onzin.
Tja, dan houd het een beetje op.
Ik vind het in ieder geval geen manier hoe jij daar op reageert.

DirkQ zei:
Sorry maar ook dat is geen antwoord op mijn vraag...
er zijn vaak van deze antwoorden als "reed the ****ing manual" en "installeer dan DIT programma" , dat zijn dingen waar ik ook zelf wel kan opkomen, maar er moet gewoon iets worden gedaan aan en bestaand probleem. want ik weet inmiddels dat nog iemand er last van heeft, het staat dus niet op zichzelf...
Hou er even rekening mee, dat hier mensen vrijwillig jou proberen te helpen. Antwoorden zoals je nu hebt geplaatst, zullen je niet sneller helpen. Gewoon vriendelijk blijven is aan te raden.;)

Dat Norton pop-ups geeft is vrij normaal is mijn ervaring met Norton.

Laatst bewerkt:
rve123 zei:
BearShare is niet het meest gebruikte P2P programma vanwege de duidelijke waarschuwing tijdens de installatie over WhenU.

Ook lang niet iedereen gebruikt Norton Internetsecurity.

Norton ziet dat IP-nummer.
Jij geeft IP 111.111.111.11 toegang, maar als daarna IP nummer 111.111.111.12 komt krijg je opnieuw die vraag.

Het is de werking van een firewall om de gebruiker te waarschuwen.

Maar als jij het allemaal zo goed weet, mag je het lekker zelf oplossen hoor.

Norton internet security wordt door miljoenen gebruikt en ook bearshare..
Als dit :Jij geeft IP 111.111.111.11 toegang, maar als daarna IP nummer 111.111.111.12 komt krijg je opnieuw die vraagV zo normaal is waarom hebben al die andere mensen die norton internet security gebruiken daar dan geen last van ?

Er zijn ook heel veel mensen die Bearshare gebruiken maar een handje vol heeft het probleem zoals ik het hier voorleg ...

Ik kom hier voor hulp, maar ik krijg dingen waar ik niks aan heb en word ook nog eens aardig neerbuigend behandeld..

het gaat om deze vraag: hoe stel ik Norton internet security zo in dat P2P afhandeling automatisch gaat...

Dat is alles

Ben ik onfatsoenlijk omdat ik zeg dat de antwoorden en adviezen die ik krijg niet op de gestelde vraag slaan ?

nogmaals ik vraag "hoe kun je norton firewall zo instellen dat ie P2P verkeer automatisch afhandelt ?"

Ik wil geen andere firewall, en het is ook niet normaal dat dit gebeurt....

Het is het toontje.
Ik laat het hierbij in ieder gavl.
Veel succes ermee.

Heb je Bearshare wel volledig toegang gegeven tot het internet in Norton?

toontje ?

weet je wat jullie doen ?
ga maar mooi weer spelen...
Als ik niet eens de situatie kan uitleggen zonder als een idioot te worden behandeld wil ik hier niet eens zijn...

Ik dacht dat dit forum Help Mij heet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan