Bedankt Leofact VBA voor de doe-het-zelvers

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
275
Bedankt Leofact voor het maken van de heldere handleiding 'VBA voor de doe-het-zelvers'. Voor een werkelijk beginner zoals ik eerst nog behoorlijk er in moeten komen en nog veel te leren. Doen en doorzetten is het motto. Al lezende en toepassen kom ik bij les 7 de IF mogelijkheden en les 8 Loops. Omdat ik met een aparte zoekopdracht zit (Excel), die ik met verticaal zoeken niet voor elkaar kan krijgen, heb ik de indruk dat VBA mogelijk de oplossing is. Mijn vraag is welke ik hiervoor het beste kan gebruiken een IF of een Loop?
Waar het om gaat dat er 3 cellen zijn die een en/en gebeuren moeten kunnen toe passen. Uitleg hieronder wat er moet gebeuren als één of meer van de cellen een getal heeft.

Als in B5 een getal staat (bv getal 3) en de rest is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 1
Als in B6 een getal staat (bv getal 3) en de rest is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 2
Als in B7 een getal staat (bv getal 3) en de rest is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 3

Als in B5 en in B6 hetzelfde getal staat (bv getal 3) en B7 is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 4
Als in B5 en in B7 hetzelfde getal staat (bv getal 3) en B6 is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 5
Als in B6 en in B7 hetzelfde getal staat (bv getal 3) en B5 is leeg of een ongelijk getal zoek in groep 6

Als in B5, B6 en B7 hetzelfde getal staat (bv getal 3) zoek in groep 7

Is het wellicht handig dat ik een bestand plaats?

Hr.gr.
Baukjen

:confused:
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Een bestand met een macro moet je opslaan als werkmap met ingeschakelde macro's of een xlsm-bestand.
 
En graag iets meer uitleg, want eerlijk gezegd snap ik de bedoeling niet. Opzoeken kan prima met Vert.Zoeken, dus de noodzaak van programmeren zie ik in eerste instantie ook niet. Daarnaast is de vraag: wát moet er precies worden opgezocht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan