Bedraad internet naar Wireless internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

polmke

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
hoi,

We hebben een modem/router speedtouch 510. Nu is er pas een laptop bij gekomen en hierop willen we graag wireless internetten.
Nou is mijn vraag of of het voldoende is om gewoon een draadloze router te kopen, en deze te koppelen met kabel aan de modem/router speedtouch 510??
het instellen enzo is geen probleem, ik wil alleen graag weten of deze hardware configuratie zou moeten werken...

alvast bedankt,
polmke

Heeft het modem maar 1 poort welke je verbind met je computer? Of zijn er meerdere poorten waarop je een computer aan kunt sluiten?

Bij maar 1 poort is je modem alleen een modem (:rolleyes: makes sense) en zul je inderdaad op zoek moeten naar een draadloze router.

Heeft hij meerdere poorten dan is het waarschijnlijk dat je modem ook meteen een router is, in dit geval heb je alleen een accesspoint nodig.

meerdere poorten, dus het zou voldoende moeten zijn als ik alleen een accespoint haal..:)
Toevallig nog een aanbeveling voor een redelijke prijs?

De prijs verschilt per functionaliteiten en qua merk.

Ikzelf heb goede ervaringen met Linksys.

Hier vind je een lijstje met accesspoints gesorteerd op prijs en vanaf een snelheid van 54Mbps.

Ik denk dat je ongeveer tussen de €50,- en €70,- zal zitten voor een acceptabel AP

ik geloof dat het niet veel uitmaakt of ik een accespoint koop of een draadloze router, werkt allebei of niet? heb namelijk in anders huis een modem en daarop aangesloten een draadloze router van sitecom. Deze werkt echt perfect, dus als ik ook net zo goed een draadloze router kan aansluiten haal ik gewoon nog x die sitecom router. weet ik zeker dat ik iets goeds in huis haal!

bedankt voor je snelle reacties tot nu toe:thumb:

Ik heb ook niet gezegd dat het niet mogelijk is om er een router achter te zetten.

Wanneer je alleen een draadloos signaal nodig heb dan hoef je al die andere functies die een router biedt niet te hebben vandaar dat je al genoeg hebt aan een accesspoint. Dus in dat opzicht is een AP goedkoper dan een router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan