Bedraad internet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Komakimo

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Beste allemaal,

Bij mijn computer (win7) heb ik het volgende probleem, steeds valt de internet verbinding bedraad weg. Draadloos is er niks aan de hand, die werkt altijd. Toen ik telfort Adsl had was dit ook al het geval, nu heb ik Ziggo 80mb via de kabel en weer hetzelfde probleem.. Aan de utp-kabel ligt het niet, heb het met elke kabel. Nu vind ik het wel fijn als ik bedraad kan internetten vanwege de snelheid. Ik heb al diverse virus-scans en mallware scans gedaan, maar het probleem blijft. Ook heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd maar maakte geen verschil. Toen ik nog adsl had en hij wegviel, maakte hij vanzelf en meestal binnen 1 minuut weer verbinding. Maar bij ziggo nu niet, tenzij ik de lan-stekker er opnieuw in doe, dan heeft ie gelijk weer verbinding.. Met telfort had ik nog een aparte router, nu is de pc direct op de modem aangesloten, dus daar ligt het ook niet aan.

Wat kan het zijn?

Alvast bedankt

Klinkt als een defect netwerkkaart, aangezien er al vanalles is vervangen, behalve de kaart.
Heb je een onboard LAN of PCI?

Heb je nog een andere computer die je aan de kabel kunt hangen?

Bedankt voor het antwoord, het heeft een onboard LAN-aansluiting. Geen aparte kaart. Andere computers die ik hierop aansluit werken eigenlijk perfect. Is er een manier om te testen of het aan de hardware ligt?

Sommige leveranciers zoals bijv. Dell hebben aan hardware test in hun systeem zitten. Maar ga er maar vanuit dat hij defect is.
Er zit geen instelling in Windows die zegt gooi Komakimo er uit om de 30min bijv. :d

Een nieuw moederbord is te duur. Een losse netwerkkaart is niet duur.
Ik zal een losse netwerkkaart erbij inbouwen. Denk dat het probleem dan is opgelost.

Haha nee snap ik, maar toch, misschien een virus of spywareprogramma.. Ik heb wel scans gedaan met malwarebytes en Pc Tools, en avast.

Nu lijkt het me eigenlijk ook wel dat het aan de hardware ligt inderdaad.. Ik heb nog garantie, dan zal ik ze maar eens even opbellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan