bedraad netwerk en draadloos netwerk tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik stel de vraag toch maar

Ik heb sinds kort een laptop , en die heeft zo'n netwerkkaart die draadloze signalen kan ontvangen dus waarmee je draadloos verbonden bent met Internet.

Ik heb een speedtouch modem , die is verbonden met een sitecom kabelrouter,
vanuit die kabelrouter gaat er 1 snoertje naar pc 1 , en het 2de snoertje gaat naar pc 2 ,
nu is er wel een 3de aansluiting voor mn laptop maar ik heb het liever draadloos

Is er misschien iets dat ik in die 3de aansluiting kan steken een soort van router die een draadloos signaal verzend door het hele huis zodat ik niet perse elke keer op dezelfde plek moet zitten om te internetten
Het lijkt me dat dat wel mogelijk is :)
is dat mogelijk of is er een manier om die laptop draadloos te maken en de rest gewoon bekabeld te houden :confused: ?

ik hou de rest liever bekabeld omdat het zo gewoon goed gaat en het waarschijnlijk bekabeld ook sneller is ;)
 
Laatst bewerkt:
je kan twee dingen doen:
een los accesspoint kopen die je dan achter de sitecom hangt, alleen dan heb je wat gedoe met IP ranges etc.
als je toch draadloos en bedraad wilt dan kan je ook bijvoorbeeld een linksys router (wrt54g) kopen, daarmee kan je bedraad en draadloos internetten. voor een tientje of 5 heb je een nieuwe linksys
 
ok

weet je ook waar ?
ik kan um niet vinden , mycom en dixons hebben um allebei voor 70 euro
 
en hoe zit het met het gebruiksgemak ?
ik moet toch niet duizenden instellingen maken voordat ik verbinding heb want daar ben ik niet zo handig mee en ik snap er denk ik ook niet zoveel van.

zal mijn laptop die router gewoon herkennen en verbinding kunnen maken ?
of moet je eerst nog van alles instellen ?

en ik checkte ff die router , en ik zie veel verhalen over dingen die fout gaan en dat het voor mensen die niet zoveel verstand er van hebben het niet zo'n handige router is :D

Ik weet niet hoe moeilijk het is, ik weet wel aardig wat maar ik weet niet of dat genoeg is :rolleyes:
is dit waarschijnljik niet een makkelijkere ?

http://www.dixons.nl/De_online_wink...64801/default.aspx?productmenu=specifications
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan